Alla inlägg den 12 maj 2007

Av Grynisen - 12 maj 2007 14:24

Ja jäklar vad det har städats här idag.


Kanske inte megasuperdunderstädning, men nästan :-)


Började röja övervåningen, med start i dotterns rum. Rensade ut en del krafs som hon inte använder. Slängde trasiga saker och McDonalds-prylar som bara ligger. Flizan var med o plockade, bra för henne att vara delaktig. Då får hon ju känslan av att hon har städat och varit duktig :-) Självklart skulle hon möblera om oxå *ler* Så vi flyttade om lite på spis och skötbord (leksaker) så nu är hon nöjd. Vi dammade, dammsugade och torkade golven... *NÖJD*


Jag fortsatte i övriga rum medan lill-Fliz pillade vidare, matade dockor osv


Passade även på att tvätta lite kläder, blir ju så när man röjer i tvättstugan :-)


Helt plötsligt är alla hungriga. På med gasolgrillen och ut med korvar på gallret. Korv med bröd + tillbehör, perfekt mellanmål. Alla barn nöjda (Fliz, Whille och kompis Elias) även jag då *ler* Röja av efter maten och fortsättning med att torka golven och hänga lite tvätt.


Nuuu.... ja... nu satte jag mig här, en välförtjänt paus vid datorn.


Nu är det bara jag kvar, lite duschning o fräschning inför kvällen. Dock ingen avancerad kväll, bara jag o familjen. Ska även hämta syrran o hennes kille inatt, dom är och schlagerfestar hos en kompis till syrran. Fylletaxi är väl rätt ord tror jag *haha*



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards