Alla inlägg under maj 2007

Av Grynisen - 21 maj 2007 21:05

Ja så var det måndag igen... en sån där alldeles jättevanlig måndag.


Tidig morgon, dagislämnande, jobb, dagishämtande och koppla-av-stund när man kommit hem :)


Har tvättat, fixat kvällsmat, nattat trötta barn, kollat Anna Pihl!!!


Ja vad säger ni *ler* Visst låter det som en alldeles jättevanlig måndag!!!


Nu är det dax att ta en dusch, bädda ner mig i sängen, ställa klockan och sen SOOOOVA *ZzzZzzZzz*


Blir mer intressant att läsa här imorgon!!!



Av Grynisen - 20 maj 2007 11:01

Hittade denna hos Liv och insåg att jag måste ju oxå göra denna *ler*


Stänger du av mobilen när du sover? Nej, men jag har den på ljudlöst


Vem såg dig senast naken? Min man



Hur såg du ut på högstadiet?
I nian så hade jag ljust (äkta blondin) permanentat hår och lagom sminkad, självklart ca 20 kg mindre *ler*


Hur kommer du se ut om tjugo år? Jag hoppas jag behåller mycket av det jag har idag, dock med nån extra rynka ;-)


Hur var du på dagis? Jag började på dagis när jag var ca 3 år. Trivdes nog ganska bra, tyckte dock inte om vissa fröknar. Men jag hade många kompisar, en av dom umgås jag fortfarande med!


Hur är du att ha som arbetskamrat? Jag är en bra arbetskamrat. Lyhörd, samarbetsvillig, intresserad och kunnig.


Har du celluliter? Ja det finns säkert nåra här o där


Biter du på naglarna? Inte längre, har akrylnaglar numera *ler*


Vad har du för skostorlek? 37-38 beroende på sko


Har du något handikapp? Hmmm... nä... är närsynt, om det nu är nått handikapp 


Är du rädd för att få hängbröst? Nja... inte rädd :-) Men jag vill inte ha


Tror du att gud är en man eller en kvinna? Ingen aning, ser Gud som könlös


Svär du? Händer men inte så ofta, mer när jag är ur balans (arg, irriterad mm)


Känner du någon kristdemokrat? Ingen aning


 

Är du trevlig mot jehovas vittnen? Trevlíg men bestämd
 

Hur homo är du på en skala 1 - 10?  HAHA beror på hur frågan tolkas, men jag har inget emot homosexuella. Min egna sexuella läggning är hetro


Tror du på utomjordningar? Ja i någon form iaf


 

Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut? Thaimat, kyckling med grönsaker och panengcurry + ris


Vad finns alltid i ditt skafferi? Basvaror, godis, kattmat och läsk



Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Bruna bönor, ärtsoppa, inälvsmat. Annars är jag ganska duktig på att äta det jag blir bjuden på.
 

Har du blivit arresterad? Nix


Ljuger du? Vita nödlögner bara


Har du snattat?  Ja när jag var mindre, godis och tuggummi


Har du kysst en polis? Nej Nää


Är du rädd för securitasvakter?


Har du någonting att dölja? Nää


Vad har du på din nyckelknippa? Har rensat den så nu är det bara nycklar och ett fodral.


Är du / har du varit gift? Ja, lyckligt gift. Självklart, men gärna pga en orsak inte bara för att.


Skulle gå upp klockan tre på natten en arbetsdag för att köra och hämta pojkvän/flickvän från krogen fast det går nattbussar?


Kan du laga cyklar? Punktering är väl där som gränsen går


Kan du fixa med bilar? Nä inte direkt, däremot ana eventuella fel


Brukar du köra om? Ja om det krävs


Kan du baka bröd? Japp 
 

Vet du hur man frostar av en frys? Hihi självklart



Vilken tvserie skulle du helst leva i?
Vänner

Av Grynisen - 19 maj 2007 18:12

Idag åkte vi iväg till Freeport i Kungsbacka. Hörde på radion att Tobbe Trollkarl skulle komma dit.


Att åka till Freeport är alltid kul, speciellt om det finns pengar på kortet *hehe* Nu shoppade vi inget speciellt fakiskt, ett par skor till Whille och ett par skor till Mickes stora son.


Detta blev barnens dag... Vi ställde oss vi scenen vid ca 12.50 och kl 13.00 gjorde han entré... ja... TOBBE TROLLKARL så klart ;-) Alla barn jublade *ler* Tänk... så glada dom var för att få se Tobbe!!! Jag hade Fliz på armen  (Micke hade Whille)... lovar att 20 kg Fliz är INTE lätt *phuuuuu* Snacka om värsta mjölksyran i högerarmen *suck* Trots massa mjölksyra o värsta upptränade bicepsen så tog vi massa kort till barnens stora förtjusning! Föreställningen varade väl ca 40 minuter.... o det räckte *ler* Det är som sagt Tobbe Trollkarl för barn.... inte Joe Labero för vuxna *blink* Men han är en strålande lekfarbror... alla barn jublade, bra betyg tycker jag!


När föreställningen var slut så var det jakten på autograf.... o jag lovar.... Föräldrar, sicket släkte *muttrar* Tränger sig och TRYCKER in sina ungar för att få en autograf. Hörde en förälder säga  till sin son " Säg nu att Tobbe är din idol" varpå pojken frågade sin pappa "Vad är idol pappa" *asg* Mmmm vad säger man om den... :-) Tillslut lyckades vi få två kort med autografer o då var Whille o Fliz allt annat än roade, ja med tanke på allt folk.


Iväg till Mc Donalds... TOKLÅNG kö *suck igen* Men tillslut fick dom HappyMeal... jag o Micke satt med varsin darrande högerarm (pga 20kg barn i 40 min) och drack Cola!


Vad gör man inte för sina barn.... *ler*


Trötta men nöjda barn... ja det har vi idag.... Älskar mina gryn *pussa*

Av Grynisen - 17 maj 2007 22:06

Ja jag var ju tvungen att testa, ville ju se hur jag låg till *fnissar'


Snacka om ålderskomplex.... jag är gammal ;-)


Din ålder borde vara 41.9 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse


Ojdå, ditt test visar att du måste tagga ner lite. Du är lite för mogen för din ålder. Kanske dags att sluta använda ICA-kortet eller sälja bilen? eller varför inte beställa en resa till Kos?


Tips på saker att göra för att få mindre poäng

  • Börja drick öl.
  • Åk till Hultsfred, dvs festivalen, inte staden.
  • Flytta ihop med några kompisar.
  • Ge dina krukväxter till grannen.
  • Sälj din bil, det är omiljövänligt.

Tja.... vad ska man säga *hmmmm* Dricka öl gör jag, men inte så ofta. Hultsfred... nä det är verkligen inte min grej!!!! Flytta ihop med kompisar, njaaa... undra just vad resten av familjen skulle säga då, och dessutom vill jag ju bo här :-) Krukväxterna, det är ju gröna växter som vem som helst kan klara.... (nästan iaf) och bilen är ett MÅSTE.... hur ska jag annars komma till jobbet!?


Som tur är ju att åldern bara är en siffra, jag är trots allt 31 år fyllda och faktiskt inte ett dugg trist o tråkigt *blink*


Vill du göra testet själv? Var beredd på sanningen *skrattar*


http://www.vuxenpoang.com/



 

Av Grynisen - 16 maj 2007 22:27

Ja med tanke på att den inte översatt utan sjungs på serbiska så hade jag turen att idag hitta en översättning. Jag känner genast att låten blev MYCKET bättre när jag förstod innehållet :-)


Kolla in du oxå!!!


http://magiskapa.blogspot.com





Av Grynisen - 16 maj 2007 16:51

Idag blev det pannkakor till mellanmål/middag :-) Flizan har bett om detta i flera dagar men med tanke på hennes lilla mage så har jag inte velat servera det.


Gjorde ett stort lass pannkakor, serverades med div olika önskemål. Micke o Whille vill alltid ha glass till, Flizan vill alltid ha sirap och sylt och jag själv föredrar bara sylt :-) Olika tycke o smak har vi!


Annars har dagen varit lugn. Whille har varit på dagis medans Flizan varit hemma. Det visade sig att 13 barn + två fröknar varit magsjuka, samma som Whille o Fliz oxå fick. Konstigt i det hela är att bara deras avdelning varit sjuka, ingen grannavdelning *hmmm* Frågan är vad dom har fått smittan ifrån, o varför den stannade inne på bara en avdelning.


Huvudsaken är att dom mår bra nu iaf :-)

Av Grynisen - 15 maj 2007 23:46

Flizan mår bättre, det känns skönt. Hon är sitt gamla vanliga mysiga och kaxiga busfrö :-) Fortfarande har hon lite ont i magen när hon äter, så imorgon får hon vara hemma med mig medan storebror går till dagis!


Idag var det avslutning på simskolan, Whille simmade medans Flizan tittade på. De fick visa upp bröst- och ryggsim. Whille har utvecklats mycket nu känner jag. Förra terminen hade han svårt att kordinera armarna och benen, men nu tar han fina arm- och bentag *stolt* Nästa termin släpper han säkert dynorna oxå.


Har tänkt att åka några gånger varje månad till Vattenpalatset så båda två får öva lite extra. Det kan ju göra att han hittar tekniken att simma på egen hand mycket fortare!


Annars har jag inte så mycket mera att säga för ikväll.... inte mer än GODNATT ;-)

Av Grynisen - 14 maj 2007 22:31

Idag fick jag mail från Lindex. Jag har blivit utvald att "pilotshoppa" i deras nya E-butik innan premiären.


Självklart, mitt i all tristess här hemma, passade jag på att titta runt och även handla lite till mina barn! Kläderna hämtar jag på Lindex i närheten om några dagar. Positivt i detta tyckte jag det var eftersom vissa av dessa varor jag valde var slut i Flizans storlek i affären förra veckan, men på nätet fanns de :-)


Tummen upp,än så länge iaf  *ler*


Kläderna nedan är några av de som åkte i shoppingkorgen idag :-)


Lööööve shopping *fnissar*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards