Alla inlägg den 6 juni 2007

Av Grynisen - 6 juni 2007 19:40

Middagen blev kanon :-)


Tvingade hit svärföräldrarna, tyckte dom behövde äta lite gott dom oxå. Vi satt på uteplatsen, det som ska bli vår SNYGGA altan sen *ler* Det var faktiskt premiär att sitta där och äta...


Kan varmt rekommendera ljummen potatissallad. Jag följde inget recept utan tog lite vad jag hade:


-Färsk potatis, nykokt (varm)


-Rödlök skuren i halvmåneform


-Finklippt dill


-Olivolja


-Balsamvinäger


Det var allt.... MUMS säger jag bara!!! Det kommer det garanterat bli fler gånger.


Jordgubbarna var ju oxå kalas, sååååååå goda. Typisk svensk sommarsmak, söta och helt underbara.

Av Grynisen - 6 juni 2007 14:58

Middag: 


Grillad fläskfilé


Ljummen potatissallad


Härlig sallad med tomat, gurka, avocado, kruksallad och rödlök


Till detta serveras kallt vitt vin, läsk och/eller citronvatten


Till efterrätt:


Nyplockade jordgubbar med grädde


Kaffe


GOTT VA :-)

Av Grynisen - 6 juni 2007 08:36

Idag är det Sveriges Nationaldag.... Jaha säger många (inkl mig) Den firas ju tyvärr inte på det sätt som man bör göra. Se på vårt grannland Norge, där kan man kalla det firande :-)


När jag var liten minns jag att vi varje 6 juni (då var det ju vardag) så tågade vi med egengjorda flaggor iväg med alla dagis och skolkamrater tilll ett ställe på en stooooor äng. Där samlades vi och sjöng olika svenska typiska visor... Sånt görs inte längre... lite trist måste jag säga.


Vädret e underbart och jag bara längtar efter att få komma ut och njuta lite!


Barnen ligger i soffan o ser på barnprogram, en skön lugn morgon :-)


Jag säger iaf... GRATTIS SVERIGE!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards