Alla inlägg under november 2007

Av Grynisen - 27 november 2007 17:37

Jag är inte motiverad.... känner mig stressad! Men självklart ska barnen få gröna pannkakor *ler*


Trots att jag slutade runt 14.30 idag så har jag endast hunnit handla... jag har ju massor med måsten kvar:


  • göra pannkakor
  • göra rent ugnen
  • tvätta fönster (uteslutet idag)
  • ta fram ljusstakarna
  • stryka julgardiner och sätta upp i köket


Usch.... miss i planeringen!!!


Jag får se vad jag hinner sedan när barnen har somnat, jag vill ju gärna få koppla av lite oxå! Annars så är det ju en dag imorgon oxå, men då är jag hemma först vid 16.45

Av Grynisen - 27 november 2007 11:46

Nu är det klart, våren  är räddad *HAHA*


Detta är vårens tävlande:


  • Speedwaystjärnan Tony Rickardsson dansar med Annika Sjöö (Tobbe Bloms partner förra året)
  • Sångaren Richard Herrey dansar med Cecilia Ehrling (Martin Lidbergs partner förra året)

  • ”Bygglovs” Mats Carlsson dansar med Carin da Silva (Patrick Ekwalls partner förra året)

  • Mi Ridell dansar med Johan Andersson (Birgitte Söndergaards partner förra året)

  • Friskvårdskonsulten Susan Lanefelt dansar med Björn Törnblom (Malou von Sivers partner förra året)

  • Sångaren Danny Saucedo dansar med en ny dansare

  • Tilde Fröling dansar med en ny dansare

  • Bonden Karl Petter Bergvall dansar med en ny dansare

  • Skådespelaren Ulf Larsson dansar med en ny dansare

  • Violinisten Linda Lampenius dansar med Daniel da Silva (Erica Johanssons partner förra året)

  • Kocken Tina Nordström dansar med Tobias Karlsson (Anna Sahlins partner förra året)

  • Sångerskan Dilba dansar med Tobias Wallin (Yvonne Rydings partner förra året)



Av Grynisen - 27 november 2007 11:38

Ja även idag sitter jag och njuter av solens sken och den blåa himmel som finns utanför mitt fönster... riktigt härligt :-)


Snart är det dax för lunch, sen jobb en stund till för att sedan åka hemåt.


När jag har hämtat barnen ska vi åka och handla lite. Det behövs de vanliga:


  • mjölk
  • smör
  • yougurt
  • kattmat
  • kattsand
  • grönsaker
  • mjöl

Säkerligen en del annat smått och gott oxå.


Whille har beställt "gröna" pannkakor att ha med sig imorgon på sin utflykt, så det ska oxå göras.


Sedan ikväll blir det ljusstakar fram :-) UNDERBART!!!

Av Grynisen - 27 november 2007 05:16

Usch ja.... nu ligger det på -2 grader ute... *brrr* Igår tyckte jag det kändes i luften som om vintern var på väg.... Men det är ingen snö än iaf, bara kallt!


Idag slutar jag tidigt, så idag ska jag och barnen fixa iordning med alla ljusstakar *MYYYYYS* Jag ska försöka ta och tvätta fönstrena oxå.... men det beror lite på kyla och väder ute.


Barnens fönster är klara. De fick varsin stjärnridå upphängd i fönstret. Fliz i lila färg och Whille i grön.... jättemysigt blev det. De drar nästan ingen ström, så det är energisnålt oxå, då kan de ju vara tända hela dagen :-)



Av Grynisen - 26 november 2007 22:17

Hur man upprätthåller galenskapen i livet:

1) Vid lunch, sitt i din parkerade bil med solglasögonen på.
  Peka på förbipasserande bilar med en hårtork. Se om de saktar in.

2) Sök dig själv via växeln. Försök INTE förställa din röst.

3) När någon ber dig om hjälp, Säg: jag delegerar!

4) Varje gång någon ber dig att göra något, fråga om de vill ha
 pommes frites till det?

5) Ställ sophinken på skrivbordet med en lapp med texten: Inkorg

7) Häll koffeinfritt kaffe i kaffeautomaten i tre veckor. När alla
 har kommit över sitt koffeinberoende, byt till espresso.

8) I minnesfältet på alla dina inbetalda räkningar skriv: För
   sexuella tjänster.

9) Avsluta alla dina meningar med: "I enlighet med profetian."

10) Använd inte punkt

11) Så ofta som möjligt: hoppa istället för gå.

12) Fråga folk vilket kön de tillhör. Skratta hysteriskt när de har
    svarat.

13) Specificera att din drive in order är för att "ta med".

14) Sjung med på Operan

15) Gå på poesiafton och fråga varför dikten saknar rytm.

16) Häng myggnät runt ditt skrivbord. Spela band med djungelljud
    hela dagarna.

17) Fem dagar i förväg talar du om för dina vänner att du inte kan
   komma på deras fest för att du har huvudvärk.

18) Be dina arbetskamrater tilltala dig med ditt Gladiatorsnamn, Rock
    Hard, eller varför inte Snöret......

19) När pengarna kommer ut ur bankomaten, skrik "Jag vann!","Jag
  vann!" "Tredje gången denna vecka!!!"

***ASG***

Sånt här är ju jättekul ;-)

Av Grynisen - 26 november 2007 19:52

Visst är han fin!!!!


Jag är jättenöjd med årets tomte... :-)


Han är ca 40 cm hög och kommer bli sååå fin i storarummet, men han får vänta några dagar till!!!


Ville bara låta honom lämna ett avtryck här så jag får visa upp honom!!!







Här har vi lite olika skapelser:


1. Längst till vänster har vi min fina kyrka med belysning! Jag blev väldigt nöjd med den. Den gjorde jag som sagt igår så den har premiär på byrån idag *ler*


2. I mitten står min gran ca 40 cm hög och med isatt belysning. Den gjorde jag 2005



3. Längst till höger står mitt fina tomtehus med tillhörande tomtefamilj. Även detta hus har inbyggd belysning.Den gjorde jag 2003 och jag är så nöjd. Den är en av mina favoriter :-)


Av Grynisen - 26 november 2007 11:29

Strålande Det är sol och blå himmel!! Det ser jättehärligt ut nu när jag tittar ut genom mitt fönster... det blåser iofs en del,  men är man i lä så är det nog riktigt skönt!!!


Halva dagen är gjord.... snart ska jag  på lunch. Där efter ska det fixas en del och då bör väl klockan vara närmare 16 när jag är klar, perfekt för att åka hemåt och hämta mina gosetroll.


Jag känner verkligen att jag saknar dom idag. Helgens målande har ju gjort att jag inte träffat barnen så mycket, då blir det lite extra längtan *ler*

Av Grynisen - 26 november 2007 05:19

Kroppen säger ifrån.... vilken enorm trötthet :-(


Hur ska denna dagen gå tro? Jaja.... det är bara att bita ihop och se fram emot en bra jobb-dag!!! Oftast så släpper ju tröttheten när man är igång... men sen... *GÄÄÄÄSP*... när barnen har hämtats och vi är hemma igen. Det är väl då det smäller till *ler*


Fliz sa igår kväll att hon absolut INTE vill till dagis idag... men jag hoppas att hon har glömt den känslan när jag har väckt henne sen... Det blir så jobbigt att lämna en ledsen Fliz...


Nu ska jag ta och sminka till mig lite... :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards