Alla inlägg under december 2007

Av Grynisen - 8 december 2007 18:21

Nu ska jag och barnen mysa i soffan. Just nu är det Timon och Pumba på Bolibompa, men snart laddar vi om för att se julkalendern :-) Barnen börjar bli mer och mer intresserade nu.... det känns kul. I början var det bara jag och Micke som tittade *HAHA*


Sen idag är det Lilla Eurovisionfestivalen... om det nu hette så. Men jag tror inte att vi ska se det. Vi har ju inte följt det innan så det känns lite sådär....


Men som sagt, MYSDAX!!!!

Av Grynisen - 8 december 2007 16:11

Jag lyckades faktiskt... trots min känsla och olust för att jula så kom jag igång *ler*


Jag hämtade in jullådorna från garaget och sen var det bara att börja plocka upp. Tomtar, tomtar och åter tomtar :-)


Men eftersom man ska ställa ut tomtar överallt i huset så måste man ju damma *HAHA* Det var bara att ta fram dammtrasa och rengöringsmedel, sen dammsugning efter det!!!


Nu är det klart iaf... barnen ska sätta i ordning sina tomtar i sina rum bara, annars är det klart. Nu är det ju bara granen som fattas, men den får göra entré i vanlig ordning dagen innan Julafton *ler*

Av Grynisen - 8 december 2007 13:20

Usch för affärer nu... så mycket folk och trängsel. Ändå var det inte hysteriskt *ler* De kommande helgerna kommer säkert vara ännu värre!!!!


Syrran hittade iaf skitsnygga kläder, svarta trekvartsbyxor, svart väst och vit skjorta med svarta ränder i.... KANON!!!! Hon kommer bli snyggast ikväll *ler* My beautiful sister!!!!


Nu är vi hemma igen iaf.... barnen är ute och leker. Jag ska väl börja hämta kartong för kartong så jag får jula lite här hemma. Jag saknar tyvärr lite känsla bara... det stör mig. Men kanske lite julmusik kan ändra på det *HAHA*


Jag tror det är lite att jag är själv hemma hela helgen, nästan iaf. Micke var i skolan igår, även idag + julbord, imorgon är det vägföreningsmöte som Micke går på och sen ska han iväg på ett julbord till.... *suck*


Men december är ju sånn... massa bjudningar hit och dit...



Av Grynisen - 8 december 2007 08:22

Mmm barnen myser vid tv:n, Micke har åkt iväg till skolan och jag sitter här vid datorn och tittar runt + bloggar *ler*


Idag på förmiddagen ska jag träffa syrran en snabbis. Vi ska leta efter något som hon ska ha på sig idag på julmiddag med hennes sambos jobb. Jag hoppas vi hittar något som är snyggt relativt fort med tanke på alla människor som är i affärer nu *phuuu*


Sen idag har jag tänkt att jag och barnen ska plocka fram lite tomtar så vi kan jula till det här hemma lite till :-) Det tycker barnen är jättekul!!!



Av Grynisen - 7 december 2007 23:14

Marie Picasso... hon fick sin önskan uppfylld!!!!


Jag tror hon passar jättebra i den här IDOL-stämpeln som kommer bli. Vinnarlåten är perfekt... Jag är nöjd trots allt :-)


Amanda kommer göra stor succé. Jag kan lova att inom de närmaste månaderna så skriver hon kontrakt och släpper en skiva närmare sommaren 2008. Det är inte sista gången vi har sett henne...


Grattis Marie!!!!!

Av Grynisen - 7 december 2007 21:12

Spännande är det.... Jag tror helt säkert på att Marie kommer vinna. Detta pga två säkra låtar + att finallåten är så typisk för Marie. En ballad är alltid en ballad, och denna passade Marie som handen i handsken.


Jag känner fortfarande att jag håller lite  mer på Amanda, men det är mest för att Marie gråter för mycket.... min lilla irritation *ler*


Om en och en halv timme vet vi.... och blir riktigt förvånad om inte Marie tar hem alltihopa!!!!

Av Grynisen - 7 december 2007 18:53

Detta (i fet stil) är vad jag föredrar under julen


Pepparkakor - Lussebullar

Skumtomtar - Knäck

Ischoklad - Marsipan

Köttbullar - Prinskorvar

Julkorv - Julskinka

Lax - Sill

Paradis- Aladdin

Sylta - Pastej

Glögg - Julmust

Rödbetssallad - Dopp i Grytan

Ris a la malta - Risgrynsgröt

På skinkan: Äppelmos - Senap


Vad föredrar du?????

Av Grynisen - 7 december 2007 16:28

Jag hittade denna bakgrunden, tyckte den passade riktigt bra :-)


Älskar ju rosa och pepparkakor... kan inte bli bättre *ler*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards