Alla inlägg under december 2007

Av Grynisen - 22 december 2007 08:57

Åhhh vad härligt, vi har jullov :-)


Whille vaknade vid kl 8.15 HÄRLIGT!!! Vilken skön sovmorgon vi fick. Vi som normalt sett går upp mellan kl 5-6 på morgonen. Fliz kom upp vid kl 8.30 :-) Detta behövdes verkligen!!! Micke sover fortfarande. Han somnade på soffan igår vid kl 20.30 det märks ju att han är trött. Hoppas han känner sig piggare idag.


Idag är det då dagen GRAN som gäller *ler* Vi har lite olika ställen som vi ska åka till och där vi hittar den "fina" granen slår vi till... alltså slår till och köper *hihi*

Av Grynisen - 21 december 2007 19:11

Det är så skönt när allt flyter på :-)


Nu är det klart till alla UTOM Fliz.... hon är fortfarande ett problem men det ska väl lösa sig imorgon!


Alla andra i familjen är klara och det känns sååååååå skönt!!!


Maten är handlad, men fortfarande är vi utan gran. Jag hann inte... Men imorgon drar jag med mig Micke så får han vara med. Dessutom under den ljusa tiden på dagen, då blir det lättare!

Barnen har varit JÄTTEDUKTIGA idag... följt med i affärer utan att bråka. Lyssnat duktigt och vara fantastiska. Det underlättade enormt mycket.


Nu är det mystajm som gäller. Popcornen är poppade och Soda Streamen är på väg att invigas :-)

Av Grynisen - 21 december 2007 12:00

Det är en elektrisk kaffekvarn, ekologiska kaffebönor och ekologisk mörk choklad!!!

Jättetrevlig julklapp med tanken åt miljön. Nackdelen för min del är att jag inte dricker kaffe *ler* Men Micke kommer säkert bli jätteglad... han älskar kaffe och har tidigare pratat om en kaffekvarn!!!


Dessutom så vann jag ju denna fina grytan i våran adventskalender på jobbet :-)


Så summan av julklappar hittills känns ju kanon!!!


Nu gäller det ju bara att Julafon och alla julklappar där blir lika perfekta!!!


Av Grynisen - 21 december 2007 11:52

En sånn här fin Soda Stream fick





Micke i julklapp från jobbet där han jobbar som konsult :-)


Jag blev JÄTTEGLAD!!!!


En sådan önskade jag mig i julklapp, och jag hade tänk köpa en sådan som "hemlig" julklapp till familjen. Men nu behöver jag ju inte det *ler*


Så när jag ändå är iväg sen så blir det lite olika smaker som köps + två mindre flaskor som barnen kan ha. En liter är ganska mycket så två mindre, självklart i olika färger får det bli!!!



Av Grynisen - 21 december 2007 11:36

Där jobbet sluter träder en jobbig huvudvärk in *suck* Det har jag varken tid eller lust med idag... Men en huvudvärkstablett ska vä göra susen hoppas jag.


Smarta jag glömde väskan hemma imorse. Så jag måste åka hem och hämta den. Jag hoppas att jag inte möter några poliser som vill se körkortet idag :-( Den kostnaden är så jäkla onödig... *suck*


Halv två ska jag möta syrran och sen ska vi iväg och julshoppa, vi och barnen. Det ska bli kul och mysigt!!! Jag hoppas jag hittar en bra billig gran idag oxå... orkar inte åka runt och leta!!!

Av Grynisen - 21 december 2007 05:41

Jag är fortfarande låg i mig själv.... njuter till fullo av mina fina barn som finns hos mig, som finns här utan dumma sjukdomar. Men mina tankar går ständigt till Felicias mamma och pappa som saknar sin ögonsten fruktansvärt mycket.... Det gör ont...


Idag är det jobb till klockan 12.30 sen JULLOV!!!!!!!!! Barnen hämtas klockan 13 sen är det jullov även för dom :-)


Vi åker sedan vidare och köper färdigt julklapparna som är kvar. Vi ska även träffa min syrra som gör oss sällskap! Det är mysigt!

Av Grynisen - 20 december 2007 21:34

När jag fick reda på att Felicia hade somnat in idag så försvann all känsla av positivitet... Jag blev så ledsen men fick hålla det inombords, självklart var jag på jobbet så det var bara att bita ihop...


Mitt handlande blev ganska omotivierande och oengagerande... Självklart fick jag handlat det som skulle handlas... Men tankarna var någon annan stans hela tiden...


Det gör mig så ont när barn dör.... Barn ska inte dö, de ska leka, busa, växa och lära sig MASSOR!


Fortfarande känner jag mig ofokuserad och ledsen...


Livet är så orättvist...

Av Grynisen - 20 december 2007 15:14

Idag blir det två ljus som tänds....



Lilla kämpande Felicia somnade in i förmiddags, besegrad av den hemska cancern.



Lilla söta Felicia, sov gott!!!



Karro och Mattias... tänker på er.



Varför....



Skänk pengar till Barncancerfonden!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards