Alla inlägg under december 2007

Av Grynisen - 14 december 2007 16:07

Jag vann, jag vann, jag vann *HAHA*


Den här snygga grytan vann jag + några tillbehör!!!!

JÄTTEKUL!!!


Vi har ju en adventskalender på jobbet där vi drar ett namn varje dag som då vinner något.


Jag som ALDRIG vinner något normalt sett... men ibland ska det även vara min tur!!!




Av Grynisen - 14 december 2007 11:59

Nedräkning i vanlig ordning *ler* Tänk.... om en vecka är det sista nedräkningen innan Julafton!!!


Eftermiddagen kommer gå i lugnets tecken. Jag ska njuta av att vara med mina barn. Vi ska laga mat tillsammans, mysa tillsammans och bara vara. Det är njutning :-)


Middagen?? Ja du... ingen aning! Om Whille får bestämma så lutar det åt vårrullar och ris. Det kanske man ska slå fast vid då?! Fliz äter ju det mesta, liksom jag. Micke ska ju ut ikväll så honom behöver vi inte tänka på!!! Jag får se... lite inventering av frysen blir det när jag kommit hem!



Av Grynisen - 14 december 2007 05:47

Barnen är trötta.... Det tar på krafterna att gå upp tidigt hela veckan + att lägga sig senare än normalt igår. Men vi har ju denna fantatstiska fredag framför oss. Underbart!!!


Det är inget planerat idag efter jobb, skola och dagis. Vi ska hem och tokmysa hela dagen *min önskan* Whille ska säkert iväg och träffa kompisar, medans jag och Fliz e hemma och myser.


Jag måste städa, damma en del och dammsuga. Så lite projekt blir dte ju... men inte allvarligare än så! Men inga affärer.... *ler*

Av Grynisen - 13 december 2007 21:17

Klockan 18.30 var det ju dax för Luciatåg nummer två för dagen. Måste säga att det var ett otroligt organiserat och fint Luciatåg som vi föräldrar bjöds på. Det var julsånger, små verser som barnen sa, utvalda barn som sjöng och spelade instrument.


Tomten Whille och Stjärngossen Deniz spelar triangel till "Blinka lilla stjärna"... Inte visste jag att Whille hade en sådan dold talang *fnissar*


En trött Fliza tittar på Luciatåg och uppträdande. Hon var duktig på att kritisera när dom sjöng fel *HAHA* Hon passade även på att sjunga med i var och varannan låt!!!


Tomtarna sjunger "TippTapp" och dansar! Whille är längst till höger, full kontroll på händerna :-)


En mysig avslutning av Lucia-kvällen med fika och lite tjöta med föräldrar runt omkring!!!



Av Grynisen - 13 december 2007 17:27

Ute i kylan stod vi och tittade på det vackra och söta Lucia-tåg som kom ut på ängen på dagis :-)


Fyra avdelningar var det och alla var klädda från Lucia, tomte, stjärngosse och pepparkaka *ler* Söta barn!!!


Det sjöngs en hel del låtar, och underhållningen varade i ca 20 minuter!!! Tur det med tanke på kylan *fnissar*


Sen var det fika, men vi passade på att åka hem! Om en timme är det ju dax igen *ler* Luciatåg nummer två!!!


På bilden ser vi Fliz till vänster som tomte och kompisen Hanna till höger som Lucia :-)

Av Grynisen - 13 december 2007 09:35

Nu har det sjungits och skrålats, Lucia har firats även här på mitt jobb. I vanlig ordning så var det avdelningschefter och andra chefer som ingick i Luciatåget. I vanlig ordning så var även personalen "tvärtomklädda" *ler* Killarna var Lucia och tärnor, tjejerna var stjärngossar och tomtar. Likadant varje år.... Det bästa var väl att Lucian var den som även har minst hår, det vill säga inget *HAHA* Men en snygg blond peruk löste det problemet!!!


Det bjöds utöver den vanliga frukosten på lussekatt, pepparkakor och glögg. Mysigt och gott!!!

Av Grynisen - 13 december 2007 07:23

Fliz gjordes iordning imorse till tomtenissa *ler* Jättesöt blev hon. Tomteklänning, vita leggings och tomteluva!!! Världens finaste :-) Hon fick med sig en vit lykta med ett värmeljus i, för tomtar brukar ju ha en lykta i handen. Det var stort för henne. Lyktan kommer ju användas först vid Luciafirandet för alla föräldrar i eftermiddag.... då det även är mörkt ute.


Whille var inte lika munter idag, han vill inte sjunga. Framför allt inte sjunga för de gamla personerna på ålderdomshemmet imorgon. Han tyckte att vi skulle vara hemma imorgon *ler* Men jag får övertala honom lite...


Annars så blir det ju en del firande idag... Dagis kl 16 och skolan kl 18.30, mysigt men lite sent tycker jag... Barnen kommer ju vara toktrötta. De brukar ju lägga sig senast kl 19.30 på vardagarna pga tidiga mornar... men det är ju helg imorgon förmiddag *hihi*



Av Grynisen - 13 december 2007 05:29

Jag har ju följt Felicias blogg ganska länge nu. En cancersjuk tjeja som har varit pigg och busig, men nu de senaste veckorna blivit sämre....


Igår fick hennes föräldrar det fruktansvärda beskedet... Felicia kommer inte att överleva :-( Behandlingen har avbrutits, tumörerna växer och cancern har tagit över hennes lilla kropp.


Stackars familj... Det är ju det här som inte fick hända, det här beskedet vi inte ville läsa eller uppleva....


Nu gör de Felicias tid så dräglig det går. Smärtpump med morfin, antibiotika mot lunginflamation, alvedon mot feber, svampmedicin mot svamp...


Varför ska det hända....


Jag är så ledsen för denna familjens skull.... det smärtar mig otroligt att de ska förlora sin dotter i cancer, ja det smärtar mig att någon över huvud taget ska behöva göra detta. Fruktansvärt....


Orden saknas... vad ska man säga...



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards