Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Grynisen - 7 januari 2008 21:48

Det känns konstigt... Jobba efter 16 dagars ledighet, främmande känsla! Imorgon kommer klockan väcka mig klockan 5.01 *ryser* Så fruktansvärt tidigt är det... Men det är en mjukstart iaf, slutar ju klockan 14.00 :-)


Helt ärligt så hade jag gärna fortsatt att vara ledig, det finns så mycket annat som kan förgylla mina dagar :-)


  • Jag har ju min Greys Anatomy-box på 46 timmar (!) som ska tittas på *LER STORT*
  • Fika med kompisar
  • SPA-resor *blink*
  • Planera vår tomt som ska bli gräsmatta, trädgård och växthus
  • Planera vår altan som ska byggas
  • Finnas hemma när mina goa barn slutar skolan/dagis

Ja det finns så mycket som jag skulle kunna göra istället för att jobba.


Men jag ser fram emot jobb imorgon ändå... på sätt och vis :-) Det kommer ju hända en del saker imorgon som jag inte vill missa!!!


Av Grynisen - 7 januari 2008 19:56

Jag var bara tvungen att köpa färsk timjan häromdagen.... det luktar ju så OTROLIGT gott *ler*



Nu står den fint på min"nakna" köksbänk i väntan på fler kryddor och senare plantering i blomsterlådor utanför mina köksfönster...



Men det kommer ju att dröja. Det blir säkert vinter i april samma vanliga ordning... årliga bakslaget!!



Märks det att jag vill ha vår/sommar :-)

Av Grynisen - 7 januari 2008 19:14

Mmmm det är så jag önskar att det var... men ute är det slask, regn och ca +2 grader och OTROLIGT trist *suck* Var tog vintern vägen.... och varför kan inte våren vara här nu när julen är över??


Nu har vi alla fyra tagit bort julen, allt utom gardinerna i köket och barnens stjärndraperier... det tar jag imorgon efter jobbet.


På något sätt känns det ju alltid väldigt skönt att städa bort julen, men jag känner en väldig saknad... julen är redan över men mentalt har jag inte hunnit njuta riktigt. Trots två veckor ledigt så hann jag aldrig landa på ett behagligt och stämningsfullt sätt... Trist!!!


Nu är det ju 11 månader kvar och MASSOR av roliga saker ska hända innan dess, eller hur :-)

Av Grynisen - 7 januari 2008 17:07

Fliz var sååååå dukigt *stolt mamma*


Vi satte Emla på båda ärmarna i armvecken vid klockan 10. Sen vid klockan 13 var det dax för blodprov...


Sköterskan kände i Fliz vänstra armveck en bra stund. Allt för att det skulle gå så smidigt och säkert, slippa att sticka om. Fliz satt i mitt knä och tittade på med STORA ögon när sköterskan stack henne. Fliz sa inte ett ord, inga tårar :-) Sen när allt var klart sa hon: -Mamma. det gjorde ju inte alls ont!!!


Självklart fick hon det berömda klistermärket efteråt, idag blev det Lille Skutt :-)


Nu håller vi tummarna att allt är bra med våran snutta!!!

Av Grynisen - 7 januari 2008 08:45

Men för oss börjar den riktiga vardagen först imorgon.... men tanken på att jag ska gå upp klockan 5 imorgon är riktigt skrämmande...


Idag ska Fliz ta blodprov. Vi var iväg igår och köpta Emlasalva för att bedöva hennes armveck. Dit vi ska är det drop-in så jag tänkte att vi tar det efter lunch, runt klockan 13. Så har Fliz fått äta innan oxå...


Fliz är lite rädd för just detta momentet, rädd för att det ska göra ont... Men jag har lovat henne att sticket inte känns just pga salvan, men sedan är det väl så att hon kommer spänna sig och tycka att det ser otäckt ut. Så jag är ganska säker på att massa tårar kommer komma från min snutta....


Men hon är duktig...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards