Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Grynisen - 13 januari 2008 19:48

Hitta Nemo kom på Kanal 1 nu ikväll. Vi bänkade oss vid tv:n alla fyra, lite kvällsmys som avslutning på helgen. När vi hade sett lite på filmen så tänkte jag att vi kan lika gärna äta kvällsmat vid tv:n, det gör vi aldrig annars


Jag rostade mackor, kokade te, plockade fram marmelad, ost, smör och brie. Även grapefrukt och vindruvor!!! Sen satt vi och mumsade framför tv:n, riktigt mysigt!!!


Kvällen blev mysig och kravlös, med mycket kärlek och värme!!! Mera sådana kvällar, det lever man länge på :-)


Nu har barnen precis lagt sig, nöjda efter en bra dag!!!

Av Grynisen - 13 januari 2008 15:34

Disney On Ice var som vi förväntade oss, mysig och rolig att se. Det är alltid spännande att se vilka karaktärer de tar med från år till år.


I år var följande med:


  • Nemo och Doris
  • Askungen med prins
  • Skönheten och Odjuret
  • Snövit med prins
  • Sjöjungfrun
  • Mulan
  • Alladin och Jasmin
  • Toy Story
  • Pinoccio och hans pappa
  • Stitch
  • Lejonkungen, Timon och Pumba
  • Superhjältarna
  • Benjamin Syrsa
  • Musse och Mimmi
  • Piff och Puff
  • Kalle Anka
  • Långben

Hmmm, jag tror det var alla... minns inte riktigt *ler*


Barnen fick ju köpa varsitt minne från Disney On Ice 2008 även i år när föreställningen var slut. Det är ju så förbannat dyrt (ursäkta mig) att köpa på sådana här ställen, ändå gör man det *ler*


Whille valde en Superhjälte som snurrar runt med olika små lampor som lyser, kanske inte den bästa förklaringen :-) Fliz valde självklart Sjöjungfrun, en Barbieliknande docka!!


Av Grynisen - 13 januari 2008 08:57

Om två timmar, klockan 11, börjar föreställningen på Disney On Ice som vi har biljetter till :-)


Biljetterna köpte jag i somras, runt juli tror jag *HAHA* Gäller att vara ute i god tid!


Barnen ser jättemycket fram emot detta, i år har vi även sällskap med barnens kusiner och faster.


Att gå på Disney On Ice är en tradition vi har. Det är tredje året vi går! Vi har även turen att alltid sitta längst fram vid isen. Köper man biljetterna ett halv år innan så är de ju precis släppta!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards