Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Grynisen - 26 januari 2008 23:47

Nu är värken igång igen... Lika bra att ta sista tabletten, värma vetekudden och sen lägga sig...


Skit oxå... orkar inte vara sjuk. Hinner inte vara sjuk :-(

Av Grynisen - 26 januari 2008 21:44

Mmm så som jag har mått idag så har verkligen Ibumetin räddat mig.


Jag och barnen åkte iväg och handlade lite tidigare idag. Då glömde jag ta en tablett. Så den handlingen blev allt annat än behaglig. Jag hade verkligen jätteont i ryggen.


Sen när vi åkte hem så köpte vi med Thaimat, orken till att fixa middag fanns inte alls. Så till middagen blev det även en Ibumetin. Tyvärr tar det ju alltid en stund innan tabletter verkar.... så även idag. Men efter dryga timmen efter middagen och med en kompletterande vete-påse som värmde min ryggrad så började jag bli mig själv igen. Jag låg på soffan och halvsov, värmen mot ryggen kändes fantastisk. Även det halsonda försvann...


Nu några timmar senare känner jag att tabletten börjar släppa. Lite av det halsonda börjar komma tillbaka, även ryggen. Frågan är bara om jag ska ta en tablett till, eller avvakta till imorgon. Varför jag funderar är för att jag har bara en tablett kvar *hmmm* Därav tanken...


Jag ska iaf inta soffläge och försöka hoppas på att det finns något sevärt på tv... tvivlar starkt på det men ändå!

Av Grynisen - 26 januari 2008 13:30

Jag är verkligen ur balans.... ont i halsen och förbannad värk i ryggen. Ryggen brukar alltid bli konstig när jag håller på att bli sjuk. Jag får ont på huden på nått konstigt sätt, svårt att förklara...


Jag ska försöka hitta på något med barnen nu, hemma går inte att vara mer. De är för rastlösa! Snart river de huset... och om jag inte ska explodera av irritation över deras gap och skrik så är det dax.


Ute regnar det till förbannelse, det tom snöade förut, dock utan att lägga sig på marken. Jag hoppas verkligen att vädret ger med sig snart och visar sin rätta sida, antingen med snö eller sol med vårkänsla! Det behövs...


Dax för en Ibumetin och uppfräschning så jag inte skrämmer folk när jag går ut ;-)

Av Grynisen - 26 januari 2008 08:32

Fliz vaknade redan runt klockan 6.... fattar inte det. Hon satt ändå uppe med Micke igår och tittade på Lets Dance. Men hon fick lägga sig i min säng, där låg och småpratade.... Whille vaknade oxå efter en stund och då bråkades det om täcket osv...


Varför kan barn inte uppskatta sovmorgon?? Jag hade så gärna sovit en stund till...


Idag har jag vaknat med ont i halsen *gnäll* Jag kände av min hals redan igår men i det läget tänkte jag som jag brukar, det går väl över. Men idag är det värre... halsen känns tjock och ond. Vi får väl se vad det utvecklar sig till.


Ute regnar det i vanlig ordning... +5 grader och allmänt trist.


Skönt iaf att vi inte har något planerat, jag och barnen. Micke ska iväg sen och träna och gå på något föredrag om hälsa. Jag och barnen kanske hittar på något, eller så är vi hemma... ingen aning!

Av Grynisen - 26 januari 2008 00:11

Alltid lika skönt att komma hem när man varit ute och festat eller på After Work :-)


Kvällen var trevlig, mycket snackande och en del cider-drickande *ler*

Nu ska jag gå och lägga mig, gosa lite med Whille som ligger i vår säng. Han sover gott trots öroninflamationen.



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards