Alla inlägg den 1 februari 2008

Av Grynisen - 1 februari 2008 21:39

Vi bänkade oss vid tv:n vid klockan 20 för att se på Lets Dance. Whille ojade sig redan runt klockan 19 över att han var så trött... stackarn. Men han ville absolut vara vaken.


Han kämpade på till ca 20.30 sen slocknade han. Fliz låg och lurade i soffan en liten stund till men sen sov även hon. Klart de är trötta, tidig vecka med massa bus och skoj på skola och dagis. Men nu är det ju bara en vecka kvar att väcka dom vid klockan 5.45 *ler stort* När jag börjar på mitt nya jobb så räcker det att de går upp runt klockan 7. Den timmen gör ganska mycket, jag tror tom de kan sova till halv åtta om det skulle behövas :-) Det känns väldigt skönt tycker jag!


Nu ska jag njutnings-surfa en stund, alltså kolla lite bloggar, spana lite andra sidor och bara njuta av lugnet :-) 


Av Grynisen - 1 februari 2008 18:19

Vi har njutit av en god middag i form av tacos i alla dess former. Åhhhh vad gott det var. Rackarns mätt är jag nu :-)


Efter middagen ville Fliz se på My Little Pony-filmen, så det gjorde hon. Hon låg i soffan och kopplade av lite... Whille ville spela PS2 så det gjorde han... Lugnt och skönt hemma, inga barn som bråkade. Inte fel *ler*


Micke passade på att behandla mig med akupunktur *ryser* Jag har ju fortfarande väldigt ont i min hals. Så mot mitt halsonda fick jag en nål vid tummen och en vid armbågen. Jag är så mesig när det gäller sånt här så jag var inte den trevligaste patienten direkt *fnissar* När nålarna väl satt så skulle jag vila en halvtimme, såååå skönt. Jag halvsov, det behövdes verkligen.


Nu har barnen precis njutit av bad och bubblor i bubbelbadkaret :-) Varmt och skönt vatten tillsammans med masserande bubblor, inte fel. Whille som är familjens njutare tyckte det var jätteskönt att få massage av bubblorna medans Fliz som är lite mer pajas tyckte att det var jätteroligt att få bubblorna på rumpan *HAHA*


Bolibompa började för en stund sen så nu sitter barnen och tittar på det, lugnet är fantastiskt. En skön fredagskväll...

Av Grynisen - 1 februari 2008 11:22

Ja nått roligt måste man ju göra när vädret nästan knäcker en *suck*


Jag ringde precis till simhallen som ligger drygt 8 km hemifrån oss. Där har de årskort för hela familjen för 350 kr/mån. Är det dyrt eller bra pris tro? Det är en simhall med vattenrutchkanor och bubbelpooler, även utomhuspool.


Jag känner att barnen måste hålla igång med sin simning. Simskolan börjar ju om två veckor igen och det är ju roligt om vi nu kan se till att öva upp barnen ordentligt så det kanske inte behövs mer än denna terminen och hösten innan de är såpass säkra på att simma. Har man då ett simkort för obegränsade besök så känns det som ett bra alternativ :-) Dessutom tar det ju bara 10 minuter att åka dit!


Jag får ta ett snack med Micke sen...

Av Grynisen - 1 februari 2008 10:26

Jag ska skriva sju sanningar om mig själv :-)


Här kommer mina 7 sanningar:


* Jag har sjukanmält mig till jobbet trots att jag varit frisk


* Jag har varit förlovad en gång tidigare i mitt liv


* Jag har varit nära döden


* Jag är bebissugen ;-)


* Jag ville bli florist när jag var liten, vill nog egentligen det fortfarande!


Jag ska ju även utmana 7 personer, det känns svårare. Ni som vill bli utmanade kan väl skriva en kommentar, alltid kul att läsa!!!

Av Grynisen - 1 februari 2008 05:23

Visst är det härligt.... snart börjar helgen, närmare bestämt klockan 12.25 :-) UNDERBART!!!!


Jag och barnen ska åka och fredagshandla lite sedan. Micke tyckte att vi skulle ha tacos idag så det blir det. Sen måste vi även komplettera en del saker som jag missade att handla förra veckan.


Idag har jag bara 1 vecka kvar, sen lämnar jag mitt arbete sen nästan 8 år tillbaka... konstig känsla, men JÄTTESKÖN ändå *ler* Jag längtar jättemycket!!! Tänk att jag har en känsla av att jag gör så rätt, ja det är klart jag gör. Annars skulle väl inte glädjen i mig vara så stor som den är :-)


Idag åker en av mina bästa vänner till Egypten, jag tror de är på flygplatsen nu *AVIS* Kommer toksakna henne...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards