Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Grynisen - 12 februari 2008 21:44

Fliz vill ju lära sig allt som Whille kan. Whille är ju 1½ år äldre än Fliz och just nu märks det ganska mycket. Fliz hänger inte riktigt med i allt som Whille kan, skolan gör ju ändå att han tar några steg före Flizan.


Idag räknade Fliz, det kan hon bra. Vanliga "ett två tre" osv.... MEN när hon skulle börja med "första andra tredje" så hade hon en helt egen version:


  • en:dje
  • två:dje
  • tre:dje RÄTT
  • fyr:dje
  • fem:dje
  • sex:dje
  • sju.dje
  • ått:je
  • ni:je
  • ti:de

Oj... hur ska man på ett bra logiskt sätt förklara för henne att det är "första andra tredje" osv som det heter?? Jag försökte men för henne är det ju mer logiskt med hennes version :-)


Någon som har förslag!?!?

Av Grynisen - 12 februari 2008 18:57

Känns skönt faktiskt!!! Jag ser fram emot att kolla lite tv och lata mig lite extra i soffan.


Whille och Fliz lever fullt liv på övervåningen, så det blir stor skillnad volymmässigt när de lägger sig *ler* Tystnaden är underbar *njuta*


Jag håller på att tvätta lite, ska ge marsvinen lite mat snart och även katterna som som går och mjauar... Annars är kvällen totalt kravlös, jätteskönt.


Jag känner mig fortfarande jättetrött så jag anar att det är dax att dra igång med rosenrot igen. Jag har ju slarvat det sista och tyckt att jag inte behöver det längre, men om tröttheten kryper fram så här så är det lika bra att äta på :-)

Av Grynisen - 12 februari 2008 13:39

På spisen står en god hemmakomponerad soppa och puttrar. I den har jag rödlök, köttfärs, chili, morötter, potatis och färsk timjan. Självklart buljong oxå, grönsaksbuljong.


Jag har ingen aning om detta blir gott, men jag tror iaf att det bli ätbart :-)


Läkarbesöket gick bra. Det togs en hel del prover och jag har ett återbesök i mars igen. Så då får vi se vad proverna säger!!!


Jag hämtade barnen för en stund sen. Så om dryga halvtimmen ska vi äta och sen ha en lugn och skön eftermiddag tillsammans!

Av Grynisen - 12 februari 2008 07:39

Mmm jag är inte helt bekväm med min kropp så idag är det dax för en hälsokontroll. Jag ska kolla upp en hel del tänkte jag, massa frågor och div saker som jag inte vill skriva här på bloggen.


Jobbdagen igår har verklign gjort sitt rätta.... jag är JÄTTETRÖTT *ler* Det är väl alla intryck, lite spänning och dessutom allt man vill lära sig som visar sig lite nu. Så det känns väldigt skönt att vara ledig idag, att bara vara för att sedan ladda om till imorgon och suga åt sig ännu mera info.


Strax ska jag väcka min sjusovar Fliz *ler* Hon sover ännu! Whille vaknade vid klockan 7 ungefär så han och jag har suttit och tittat på barnprogram. Jag ska ta fram lite frukost strax...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards