Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Grynisen - 20 februari 2008 20:48

VAR GOD OCH STÖR EJ!!!


KANAL 5


KLOCKAN 21.00



Av Grynisen - 20 februari 2008 20:34

Det är som tidigare.... alla är sjuka utom jag.


Fliz hade ingen feber nu ikväll vilket är skönt, men rösten, vilken röst *HAHA* Det låter som om hon har festat hårt i flera dagar. Jättehes och skovlig!


Whille ligger plakat i soffan, orken är totalt borta. Han fick en isglass förut, det uppskattades. Den åt han sakta upp och ännu har han inte spytt. Jag ska ge honom en till runt klockan 21 så får han i sig lite till. Dessutom svalkar det gott, hans feber ligger ju på 39,1 grader just nu.


Micke ligger i soffan han med, temp på 38 grader och jätteont i halsen.


Jag ger det till imorgon. Har det inte vänt då så får vi åka och besöka farbror doktorn *ler*


Tack alla ni söta för era kommentarer under dagen!!!

Av Grynisen - 20 februari 2008 16:47

Whille har fått återgå till teskedsmetoden igen med vatten, han har spytt två gånger idag *suck* Han ligger bara, dessutom feber. Fliz har nästan tappat rösten och har oxå feber MEN är ändå relativt pigg. Micke har ont i halsen och feber, knaprar bl a Magnecyl Koffein!!


Det lutar snart åt att jag packar in alla i bilen och gör studiebesök hos doktorn :-)

Av Grynisen - 20 februari 2008 11:30

Knappt hann jag komma till jobbet förän Micke sms:ade och berättade att Whille spytt igen *suck* Då är vi tillbaka på ruta ett med tillfrisknande. Så nu är det teskedsmetoden hemma... Whille var ledsen eftersom han nu inte får dricka eller äta på en bra stund.


Fliz hade feber när jag åkte, 38,1 grader i morgontemp men var ganska pigg. En rejäl hosta har hon men är en pigg tjeja ändå :-)


Micke hade oxå över 38 grader i temp. Jobbigt när alla tre är sjuka och jag själv måste jobba. Jag hade gärna varit hemma för att avlasta Micke... men men


När jag åker hem idag får jag åka och handla lite som behövs till sjuklingarna. Fliz äter ju bara yogurt, Whille har jag ingen aning om vad jag ska köpa och Micke föredrar säkert oxå yogurt.


Jag mår iaf fortfarande bra :-)

Av Grynisen - 20 februari 2008 07:41

Whille har inte spytt sen klockan 14 igår, så jätteskönt. Men stackarn har varit så törstig inatt. Han vaknade redan en timme efter att jag burit upp honom i hans säng. Då fick han lite vatten, men klagade över att vara "slemmig i munnen"...


Sen har natten fortsatt så. Han har bett om vatten i omgångar och med tanke på att han inte spytt så fick han två gånger dricka ett halvt glas med kallt vatten... Whille njöt :-) Tänk vad vatten är gott när man är så uttorkad. Nu i morse så drack han ett glas igen... Undrar just hur mycket vätska som försvann ur hans kropp igår?!


Fliz OCH Micke är jättehes och hostiga, Micke har feber och kanske även Fliz. Jag själv fasar för att åka på någon läskig bakterie, det har jag varken tid eller lust med...


För min del bär det av till jobbet om en stund men utbildning om duschutrymmen och alla tillbehör inom ett visst märke :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards