Alla inlägg den 21 februari 2008

Av Grynisen - 21 februari 2008 20:46

Ingen har feber... jätteskönt!!! Det går ju med andra ord åt rätt håll hoppas vi nu. Whille sover mycket men har fått i sig en smörgås nu på kvällen. Min duktiga fina kille :-) Fliz har ont i halsen av all hes-het men är pigg och glad i övrigt...


Whille hade saknat mig jättemycket idag sa han. Det var inte förän jag kom hem som han vågade smaka en smörgås. Han var så rädd att spy igen, stackarn. När smörgåsen var uppäten så la han sig med huvudet i mitt knä när vi satt i soffan. Han somnade så gott... sover ännu.


Fliz fick äpple-halstabletter av mig när jag kom hem. Hon hade väntat på dom hela dagen, beställda av henne redan igår *ler* Sen myste vi lite, pratade, hon hjälpte mig att laga lunch som jag ska ha med till jobbet imorgon. För en stund sen somnade hon gott... min lille gosetjej!


Micke har riktig hemsk hosta (lika som Fliz) och ont i halsen. Jag köpte Strepsils till honom + Noskapin. Jag hoppas det kan hjälpa honom  så att han blir piggare imorgon!


I övrigt mår jag bra, inga sjukdomar som är på ingång vad jag vet iaf :-) Så jag fortsätter hålla bacillerna långt borta, det är de bästa

Av Grynisen - 21 februari 2008 12:44

Nu börjar jag bli orolig. Han har sovit i tre timmar nu, febern har kommit tillbaka och han är totalt orkeslös. Hann har inte spytt sen igår, en positiv grej iaf. Han fick isglass av mig imorse innan jag åkte, och har även fått i sig lite vatten på tesked.


Micke ska ringa Sjukvårdsupplysningen nu för att höra sig för lite.


Jobbigt att vara på jobbet just nu pga oron. Jag kan inte riktigt koppla av...


Svamligt.... jag vet

Av Grynisen - 21 februari 2008 07:41

Alla har vi sovit gott. Whille var vaken vid halv tre så vi pratade lite. Han var törstig men lite piggare, inte heller så varm.


Jag har varit uppe en stund, njutit av tystnade och lugnet. Alldeles nyss kom Whille upp, han känns feberfri. Jag ska ta tempen på honom sen för att vara säker... Nu ligger han i soffan och tittar på Dora. Både Micke och Fliz sover fortfarande...


Jag ska göra mig lite frukost nu. Det blir väl någon grov smörgås med skinka och kanske yogurt och lite te att dricka till detta. Sen är det dax att åka till jobbet....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards