Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Grynisen - 23 februari 2008 23:44

Det handlar om Whille och hans mage som inte bättrar sig så som jag vill, och han oxå självklart. Alldeles nyss var han uppe och tömde allt han hade i magen. Det är femte dagen, och magen är totalkass...


Resumé:


Whille blev rejält magsjuk i tisdags med både kräkningar och bajsningar under hela dagen och förmiddagen på onsdagen. Därefter har han försiktigt fått vätska i form av teskedsmetoden och senare lugnt drickande ur glas. Han har inte spytt sen i onsdags men hans mage verkar ha kollapsat totalt. Han har fortfarande diarré i vattenform. Han får inga mjölprodukter att dricka, har ätit ca 3-4 skivor vitt bröd sen i torsdags och en wienerkorv idag + en sked makaroner. Dryck har varit vatten, äpplejuice och Coca Cola.


Vad ska jag göra?


Läste på Apotekets sida ang Imodium (stoppar diarré) men en sådan tablett får man ej ge barn under 12 år, Whille är ju 6½ år...


Jag känner mig maktlös, vill så gärna hjälpa honom men vet inte hur.


Med tanke på hans diarré så kan jag ju inte låta honom gå till skolan på måndag heller... och på tisdag måste jag ha läkarintyg för att få ha honom hemma mera.


Bör jag åka till läkare imorgon kanske?

Av Grynisen - 23 februari 2008 21:48

Vi har tittat på Melodifestivalen, eller nästan alla vi. Whille somnade kvart i åtta så han missade allt. Han får titta på reprisen imorgon om vi är hemma.


Fliz har ju sin schlagertidning som hon bläddrar varmt i. Där i är alla tävlande från alla delfinaler. I tidningen brukar hon alltid peka ut vilka hon kommer att rösta på. Hon går inte alltid så mycket på låtarna utan ofta har hon bestämt sig innan delfinalen kör igång, så även idag.


Fliz tyckte att Frida feat. Headline var bäst, men även BWO. Men hon bestämde sig att först rösta på Frida & Co vid första utröstningen, och när de hade gått vidare så valde hon BWO.... och helt otroligt så röstade hon på båda som gick till final *ler*


Hon blev JÄTTEGLAD!!!!


Själv tycker jag att Björns kärlekssång till Carina Berg var grym *HAHA* Riktigt kul att se hennes reaktion i publiken :-)

Av Grynisen - 23 februari 2008 18:54

Tack min goa syster för att du kunde ställa upp och passa barnen!!!


Du är fantastisk :-)


Hoppas vi ses snart igen...



Puss o kram från storaryster

Av Grynisen - 23 februari 2008 18:47

Barnen har varit hos sin moster några timmar idag medans jag jobbade. Det funkade bra. Whille åt en korv och Fliz åt en smörgås. Det går åt rätt håll :-)


Jobbet var kul idag. Full fart, och jag känner att jag mer och mer kan hjälpa våra kunder. Visst frågar jag en hel del fortfarande men jag klarar mig ändå mer nu än innan. Det artar sig ;-)


Nu ska vi ha lördagsmysig kväll med lite godis och läsk. Vi ska självklart se Melodifestivalen och barnen ska säkert rösta...

Av Grynisen - 23 februari 2008 09:14

Trodde flera gånger igår kväll och inatt att träd skulle välta på huset... men än så länge ser det bra.


Om drygt en timme sticker jag iväg med barnen, de ska vara hos sin moster några timmar medans jag jobbar. Micke har, trots hosta och trötthet, åkt till sin skola för att läsa akupunktur idag. Inte helt bra men jag förstår honom. Det är en helg i månaden som det är klassundervisning...


Båda barnen mår realtivt ok. Fliz  känner sig bättre i halsen vilket känns jätteskönt. Whille är fortfarande mycket trött, han har idag fått i sig en liten halv hönekaksmacka och lite äpplejuice. Bättre än inget...


Barnen har packat varsin DVD som de ska ha med sig. Fliz har även en My Little Pony-bebis, modell större med sig, och Whille sitt PSP. Jag hoppas det kommer gå bra de fyra timmar som jag jobbar!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards