Alla inlägg den 2 april 2008

Av Grynisen - 2 april 2008 22:43

Visst blev det fina naglar :-)


Jag typiska mig.... rosa och glitter, det är ju jag *ler*


Jag var nära att prova grönt glitter idag, men fegade ur. Kan iofs tänka mig limegrönt till sommaren när man förhoppningsvis är lite bruna!!!


Tack kära bästaste syster för din gulliga överraskning 



I LOVE YOU!!! Always and 4-ever



Av Grynisen - 2 april 2008 15:56

Jag lovade mig själv nu när jag är arbetslös så får jag sluta att gå och göra iordning mina naglar.


Men min syster tyckte så synd om mig nu när jag deppat så hon bokade en nageltid som jag ska på idag, och sötaste systern i världen betalar oxå :-)


Måste skryta med helt och fullt att min syster är världens snällaste *LOVE*

Av Grynisen - 2 april 2008 14:07

Nu står en jättegod broccolipaj i ugnen *mums*


Syrran gav mig det receptet för några veckor sedan som hon hade fått av sin svärmor. Måste verkligen säga att det är en av de godaste pajerna jag har ätit.


Om ni gillar broccoli så rekommenderar jag det varmt att testa detta:


  • Pajbotten av smör och hälften grahamsmjöl / hälften vetemjöl (fungerar självklart med andra sorters mjöl oxå.

  • 2 buketter kokt broccoli (delad)

  • 1 pkt bacon, knaperstekt i små bitar (fungerar med skinka, kassler osv oxå)

  • Ostsås efter smak

  • Vitlök

Börja med att koka upp broccolin och steka baconet. Under tiden så blandar du ihop degen och sedan trycker ut den i pajformen.


Där efter börjar du med ostsåsen. Jag gör min ostsås på redning med mjöl, men man kan ju även göra den på grädde och ost bara. I ostsåsen ska det även vara salt, peppar och pressad vitlök efter smak.


Häll broccolin på pajdegen, därefter strör du över det stekta baconet och tillsist häller du över den goda såsen :-)


Nu ska pajen in i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter. Sen är den klar att serveras!!!


SMAKLIG MÅLTID!!!

Av Grynisen - 2 april 2008 09:12

Det småregnar ute, +5 grader men ändå ganska skönt ute på något konstigt sätt :-) Snön är nästan borta nu, och det är ju lika bra när det ändå bara regnar. Barnen har ju inget nöje av det längre ändå.


Det känns som om våren är på gång, jag hoppas verkligen. Tänkte ev på fredag när jag har hämtat barnen från skola och dagis om vi ska försöka gå ut och hitta lite vårtecken, vitsippa eller tussilago. Syrran hittade ju tussilago redan innan all snö kom. Men nu känns det ju som om det är dax att börja om med våra vårtecken.


Det känns som en bättre dag idag... hoppas den känslan håller i sig :-)



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards