Alla inlägg den 9 april 2008

Av Grynisen - 9 april 2008 21:33

Har precis tittat på Barnmorskorna på SVT, helt underbar dokumentär :-)

Jag måste säga att jag blir såååå sugen på en bebis i sånna här längen. En liten goding. Älskar ju att vara gravid och har även haft förmånen att ha lätta och snabba förlossningar *drömmer mig bort*


Men istället för att föda barn så sitter jag nu och tar hand om mina stackars fötter. De har tyvärr inte fått fotbad på ett bra tag, och det både känns och syns :-(


Mina fötter är alltid i behov av insmörjning, omtanke och omsorg *ler*


Så idag blir det extra pyssling känner jag, så steg ett är nu fotbadet, sen filning, insmörjning och imorgon lackning av naglar :-)

Av Grynisen - 9 april 2008 14:25

Jag och Micke har röjt garaget idag.... Normalt sett brukar man ju ha sin bil i garaget, men inte vi *haha* Vi har haft garaget som något slags förråd och skräphus *suck*


Men idag hämtade vi släpkärra och sen fyllde vi den med div bröte. Jäklar vad skit vi har samlat/sparat på oss under bara drygt 1½ år som vi har bott här. Pinsamt ;-)


Men som sagt rensat har vi gjort nu. Hälften av allt som vi rensade ut lämnade vi på "Återbruket" som är en station där felfria saker kan lämnas som sedan Stadsmissionen tar hand om, kanon ju :-)


Nu ska vi bara strukturera och städa lite i garaget så kommer det vara användbart för en bil framöver *ler* En fin bil ;-)

Av Grynisen - 9 april 2008 10:20

Det är väl ungefär samma som "Efter tårar kommer glädje" *fnissar*


Idag har jag skrivit på ett kontrakt och helt enkelt blivit MED JOBB IGEN!!!!!!! Jag börjar jobba redan på lördag och jobbar nästan full tid. Jag har fått jobb, ett mamma-vik på ett år, i en liten present- och inredningsbutik. I affären finns ALLT som jag älskar, doftljus, speglar, fina dukningsset, vaser, servetter mm mm.


Det känns bra faktiskt, men med tanke på att det är ett vik på ett år så fortsätter jag söka jobb men i en lugnare takt! Jag får ju trots allt en inkomst under tiden som är bättre än A-kassan.


Min arbetslöshet varade totalt 4 veckor, det är ju jättebra.


Nu firar jag i min ensamhet eller lugn och ro-känsla mer, med nybakat bröd, gott pålägg och en underbart god kopp te *njuta*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards