Alla inlägg den 15 april 2008

Av Grynisen - 15 april 2008 22:11

Det handlar ju självklart om mina barn, min tid med dom och utan dom.


Innan jag sökte nytt jobb så hade jag arbetsdagar som var oftast klockan 7-16, men även en dag klockan 7-14 och en dag med klockan 7-12,15. Dessa tider att sluta jobbet var så jäkla skönt, både för mig och barnen. Men, Fliz mådde inte så bra av att ryckas upp klockan 5.45 varje morgon. Hon hade ofta ont i magen och var ledsen på kvällarna...


Att jag sökte nytt jobb var ju mycket pga att jag var trött på mitt jobb, men oxå för att min oro för Fliz växte. Jag ville ju att hon skulle vara glad och må bra.


När jag fick nytt jobb så förändrades mornarna till mycket mer positivt. Barnen kunde gå upp vid klockan 7, och lämnades på skolan och dagis ca klockan 8.30 UNDERBART :-) Micke hämtade de, dessutom var jag ju ledig tisdagar så då slutade de redan klockan 14.


Så blev jag helt plötsligt arbetslös... tiderna förändrades väldigt igen. Jag lämnade barnen till klockan 8.30 och hämtade dem vid klockan 15. Härliga tider för barnen OCH för mig självklart... Dessa tider har barnen haft i fyra veckor nu...


Nu till förändringen... barnen lämnas samma tider, Micke hämtar drygt samma tider. Men jag är hemma först vid klockan 19 ungefär :-( Nu har jag en gråtandes Whille istället, en Whille som toksaknar sin mamma. Igår kväll grät han, nu ikväll grät han... Han är så vansinnigt mammakär och har ett stort behov av att jag finns i närheten, han behöver inte vara med mig men har svårt när jag är borta länge. Vi har ett väldigt speciellt band mellan oss, och det är fortfarande väldigt viktigt för Whille, för mig oxå självklart. Men jag kan hantera det på ett annat sätt...


Ikväll så var han sååå ledsen. Vi pratade om att denna veckan blir sen just för att jag har nytt jobb. Denna veckan blev fem dagar i rad med att sluta 18.15, nästa vecka blir bara fyra dagar och veckan därpå bara tre. Men tårarna rann på min lille prins....


Det gör så ont i mammahjärtat... Jag vet mycket väl att han mår bra hemma med Micke, att han klarar sig bra utan mig osv. Men det är jobbigt när han blir så ledsen över att jag är borta, just så där jätteledsen.


Hur man än gör, så räcker man inte alltid till....

Av Grynisen - 15 april 2008 19:09

Dagen har varit ganska lugn idag, tyvärr. Det blir lätt lite långtråkigt när det inte är så mycket fart i affären. Man kan ju inte gå och städa om och om igen heller, inte heller fylla på med varor för det finns ju ingen plats tillslut!!


Men trots allt en bra dag.... Trevliga människor som handlar och roliga saker att göra presenter av :-)


Jag har även hittat en ny favorit bland Yankee Candle *fnissar*  Den heter "Willow Breeze", luktar helt ljuvligt *njuta* Jag kan varmt rekommendera den att ha som doft i garderob eller klädkammare. Det ska jag ha :-)



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards