Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Grynisen - 1 juni 2008 22:47

Imorgon är det starten på förhoppningsvis en ny framtid, en ny resa i mitt liv, mitt NYA JOBB :-)


Jag är faktiskt inte ett dugg nervös. Men det är ju oxå det tredje jobbet på tre månader *ler* Så erfarenheten finns ju där känner jag. Sen är det alltid en lite pirrig känsla av hur det kommer bli. Men jag tar dagen som den kommer.... Den som lever får ju se!!!


Nu ska jag iaf lägga mig. Ska upp klockan 6.15 tror jag. Måste fixa lunch, har inte hunnit det ikväll. Eller hunnit, latmasken har inte flyttat på sig ;-) Tänkte ha med mig pastasallad imorgon, med skinka, avocado, paprika, gurka, körsbärstomater och pastan då såklart!!! Eller ska jag ta couscous?? Hmmm, får sova på saken tror jag :-)

Av Grynisen - 1 juni 2008 18:41

Ja det är väl sammanfattningen i det stora hela om dagen som varit!!!


Vi åkte iväg till havet imorse. Vi var där lite sent för att vara vi, ca 11.15 Då var det redan ganska mycket folk, och våra favvoplatser var nästan upptagna allihopa. Vi har lite olika bra platser vi brukar sitta på, just för att vi ska kunna hålla uppsikt på barnen lätt. Men vi tog en relativt bra plats, plockade fram filt, handdukar, badkläder. Vi började direkt med att fiska krabbor. Detta var första gången för Whille och Fliz, jag och Micke har ju vuxit upp med sånt här :-) Båda barnen var otroligt faschinerade (stavas det så?) av att det fanns massa småkrabbor vid stenpiren. Varken Whille eller Fliz vågade hålla en krabba *HAHA* men modiga mamma har ju varit med förr... ;-)


När klockan närmade sig 14.30 så packade vi ihop. Fliz visade tecken på soleksem så jag ville absolut inte utmana mer sol på henne. Vi hade bara en extra topp med för extra skydd men den badade Fliz med så hon ville inte ha på sig den när hon var uppe.


Väl hemma blev det hämtmat, pizza. Enkelt och bekvämt!!! Jag smörjade Fliz med After Sun, dessutom gjorde Micke grönt te som sen svalnade av. Det baddade han på Fliz och även på mig som bättrat på hummerfärgen lite extra idag *fnissar* Det gröna teét hjälpte, så det kan jag rekommendera. Svalkar jätteskönt och Fliz eksem lugnade sig lite, vilket var skönt för henne


Efter middagen sa jag, till Mickes stora suck, att nu kör vi igång storstädningen som vi planerat :-) Absolut inte det optimala i detta vädret men städa var ett måste.... Så jäkla dammigt och stökigt *suck* Men jag och Micke körde team-work så städningen gick smärtfritt. Samtidigt har tvättmaskinen gått på högvarv. Fjärde maskinen är igång nu, och en maskin till tror jag det blir. Ganska skönt för då slipper man tvätta så mycket i veckan :-) Sen är det skönt att tvätta upp handdukar, morgonrockar och badkläder som varit på en sandig strand i två dagar!!!


Nu blir det en lugn stund med barnen innan de ska sova. Sen lite latmask tv för mig och Micke.

Av Grynisen - 1 juni 2008 08:35

Så är då sommarmånaden här, underbart!!!! Jag hoppas verkligen att sommaren blir fin och solig i år :-) En sådan sommar som var för två år sen.... total sol och sommar!!! Härligt, härligt...


Idag blir det havet igen :-) Vi ska snart förbereda frukosten, väcka syrran och hennes sambo, sen runt klockan 10 så sticker vi nog iväg!!!


Min hummerfärg har lagt sig så det är lika bra att bättra på den lite idag *hehe* Barnen, framför allt Whille, är så solbrända och fina. Fliz som alltid blir chokladfärgad (pappas pigment) brände sig lite igår, det är nog första gången det har hänt. Det trots solskydd på kroppen. Solen är stark....


Jag passade även på att färga håret igår, chokladfärg och ljusa slingor. Det blev snyggt!!! Lite mer sommarkänsla i frisyren :-)



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards