Alla inlägg under juni 2008

Av Grynisen - 19 juni 2008 06:29

Idag börjar jag klockan 7.15 Affären stänger tidigare så då passade jag på att få tidigaste tiden (7.15-14.45) eftersom så många andra får sluta samtidigt vid klockan 16.30


Familjen sover gott här hemma. Barnen var ju uppe och tittade på hela matchen igår, så det är klart att de behöver några timmar till. Klockan 9 ska Fliz till dagis, de har Midsommarfirande där idag. Micke hade tänkt att hon skulle vara ledig men fröken på dagis frågade om hon inte kunde få vara där till lunch. Det ville Fliz oxå, så klart hon vill vara med och klä Midsommarstången och dansa :-)


Midsommarvädret är igång för fullt (ironi). Det regnar så fint ute *suck* Precis som det ska vara en Midsommar, skönt att vädret alltid förbereder sig traditionsenligt.


Idag på förmiddagen kommer det en lastbil hit på 20 kubik gräsmattejord. Så det finns att göra här i helgen om man säger så *ler* Någon frivillig??? ;-)


Av Grynisen - 18 juni 2008 19:57

Hela familjen ska kolla på matchen idag. Jag och Micke är ju egentligen totalt ointresserade, men vi gör det ändå. Whille är jätteglad att han oxå får vara uppe. Fliz är med mest för att det blir "Sverige-chips" och läsk *fnissar*


H E J A  S V E R I G E! ! ! !

Av Grynisen - 18 juni 2008 19:40

Daphne får fortsätta leva


Beskedet från veterinären idag var positivt. Daphne har "bara" livmodersinflamation, ingen njursvikt och som det ser ut som är tumören på bröstet är godartad för det finns ingen spridning av cancer någonstans i bröstkorgen. Det finns dock "ett MEN" och det är att bukspottskörteln såg kontig ut, så det har tagits prover på den. Svaret får syrran om ca en vecka. Veterinären sa att det ev kan vara tumör :-(


Runt klockan 13 idag blev Daphne opererad, livmodern togs bort. Imorgon eftermiddag får hon komma hem igen *GLAD* Veterinären sa att Daphne i övrigt är en frisk hund som ser ut att ha flera år kvar att leva (om allt är ok med bukspottkörteln) :-) Härliga nyheter!! Syrran är så lättad, men självklart orolig för nästa besked.... Hon längtar efter Daphne så hon nästan blir tokig. Så det blir ett härligt återseende imorgon när hon hämtas :-)
Av Grynisen - 18 juni 2008 07:09

Snart Midsommar, dagarna rusar iväg. Jag känner att jag har massor med måsten innan fredag men jag har ingen aning om hur jag ska hinna allt. Det är nackdelen med att jag slutar sent denna veckan.


Får väl se om jag kanske fixar lite ikväll när jag kommer hem, det handlar ju om städning osv, det som är mindre kul.


Whille är redan vaken, han följer mig som en klocka på morgonen *ler* Han vill alltid att vi ska hinna träffas en stund och prata lite innan jag sticker iväg. Mysigt :-) Fliz sover, hon somnade sent igår pga att hon sovit lite på dagen. Men hon ska snart väckas så hon somnar tidigare ikväll.


Ikväll är det ju även fotboll. Vi har lovat att Whille ska få vara uppe och se matchen. Det ska även vara lite chips och Coca Cola framdukat.... Så det blir nästan som en mysfredag fastän det bara är torsdag!


Själv fasar jag för beskedet att syrran ringer och berättar om Daphne. Är så rädd att hon ska säga att Daphne ska avlivas idag, inte rädd för min skull utan för syrran. Hon kommer blir så fruktansvärt ledsen, och det gör så ont i mig. Vill ju kunna trösta och det kan man inte i detta läget....

Av Grynisen - 17 juni 2008 23:02

Ja Fliz blev hemma idag. Hon ville såååå gärna gå till dagis men halvvägs gick det bara inte. Hon hade jätteont i sin fot och var ledsen, så det var bara för Micke att gå hem igen. Dessutom var hon jättetrött pga natten....


Micke har hittat hennes ömma punkt i foten. Det är en led nedanför lilltån som har fått sig en smäll. Micke har behandlat henne med lite massage och akupressur för att lindra och även hitta smärtfria lägen. Så nu ikväll har hon inte haft så ont, hon haltar bara lite. Så imorgon blir det ett nytt försök till dagis....


Nu ikväll ringde min syster. Hennes hund är jättesjuk :-( De hade varit hos veterinären idag och det visade sig att Daphne (hunden) har livmodersinflamation och ev njursvikt + att en tumör hittades på bröstet *suck*


Syrran är såååå ledsen. Daphne är kvar hos veterinären över natten för mer provtagningar och ultraljud på njurarna. Om det visar sig att hon har njursvikt så finns det inget mer att göra...


Men jag som är optimist försöker ändå hålla skenet uppe för syrrans skull. Förhoppningsvis så är det "bara" livmoderinflamation, och tumören kan ju oxå vara godartad!!! Självklart förstår jag syrran och hennes förtvivlan ändå, att sitta och vänta på ev dödsdom är fruktansvärt. Ovissheten att vänta tills veterinären ringer imorgon är skitjobbig.


HÅLLER TUMMARNA FÖR DAPHNE!!!

Av Grynisen - 17 juni 2008 07:03

Jag la mig alldeles för sent igår (IGEN). Jag fastnade framför tv:n och filmen Sliding Doors. Den filmen har jag sett förut, tom på bio, men jag gillar den.


Så jag kom i säng först runt klockan halv ett!!!! När klockan är ett så ringer Flizens fröken. Fliz är jätteledsen, hon har ont i en fot och kan inte sova. Jag drar på mig kläderna och åker iväg mitt i natten. Det är ca 20 minuters åkning till fröken, inte så farligt. Vägarna var tomma på bilar, men jag hann se en räv och en katt på vägen dit. Dessutom var det som om molnen hade ramlat ner på vägen, så där mystiskt rykande....


Väl framme hos fröken hämtade jag min lilla gosFliza. Fliz bet i hop för att inte gråta och var samtidigt jätteglad att jag var där :-) Hon hade ont i foten så hon inte kunde stödja på den så jag bar henne till bilen.


Fliz hade slagit i foten tidigare idag när de var vid en klätteställning, men då hade hon inte visat på någon speciell smärta. Dessutom hade hon gått som vanligt efteråt....


När jag och Fliz kom hem så försökte jag få henne att gå, hade lite tanke på att hon har nog inte så ont. Men hon blev jätteledsen när hon försökte så det var bara att bära igen.


Jag tittade på foten när vi kommit in men det syns ingen svullnad eller blå nyans, men hon har väldigt ont vid utsidan av foten vid trampdynan. Sen gick vi och la oss. Hon fick ligga hos mig och gosa :-) Jag tror jag somnade först vid klockan tre!!!!


Kvart i sju väckte klockan mig igen.... Härliga morgon!!!! *suck*


Alla sover fortfarande. Vi får väl se hur Fliz fot är senare idag, om hon kan gå till dagis eller inte.


Själv kommer jag säkert bli toktrött i eftermiddag om jag känner mig själv rätt. Men det är smällar man får ta :-)

Av Grynisen - 16 juni 2008 19:21

Det är bara jag och Whille hemma. Fliz är hos sin dagisfröken och Micke tränar :-)


Alla 6-åringar som går på dagisavdelningen där Fliz går är hembjudna till en av fröknarna. Det är tradition!!! Förra året var Whille där och då var Fliz sååååå avundsjuk att inte hon fick vara med. Men idag var det ÄNTLIGEN hennes tur.


Alla 6-åringar får sova över hos fröken om de vill, och imorgon är de tillbaka på dagis till lunch ungefär! Rolig grej tycker jag.


Whille är lite rastlös nu när lillasyster inte är hemma, det märks tydligt. De är ju vana att ha varandra i närheten...


Nu ska jag gosa till det en stund med Whille innan det är läggdax

Av Grynisen - 16 juni 2008 19:02

Jag hittade detta testet hos Maria och jag var ju bara tvungen att göra det :-) Testa ni oxå!!!


HUR TJEJIG ÄR DU?


[ ] Du har fler än 10 nagellack.
[x] Du har en parfym som kostade mer än 500
[x] Du har eller har haft lösnaglar.
[ ] Har/haft en bild på dig själv som bakgrundsbild på datorn
[x] Du har minst 5 klädesplagg som du inte använder.
[x] När du var liten ville du vara en prinsessa.
[ ] Du brukar gå på stan med din mamma
[x] Du har haft rosa på ditt rum.
Totalt: 5


[x] Du har färgat håret.
[x] Du har slingat håret.
[x] Du har alltid din mobil med dig.
[ ] Du dansar vilt när du är ensam hemma
[x] Du går aldrig hemifrån utan att vara sminkad.
[x] Du har inpackning i ditt hår minst en gång i veckan.
[x] Du älskar att gå till frisören.
[x] Du solar hellre än att bada.
Totalt: 7

DU ÄLSKAR:
[x] Skor
[x] Färgen rosa
[x] Shopping
[x] Dekorationer
[ ] Speglar
[ ] Skolan
[ ] Delfiner
[x] Disneyfilmer
[x] Ljus
[x] Blommor
[x] Mjukisdjur
Totalt: 8

DU SHOPPAR/HAR SHOPPAT PÅ:
[x] MQ
[ ] Kompaniet
[ ] Victoria's secret
[x] H&M
[ ] Aima
[ ] New Yorker
[x] Gina Tricot
[ ] NK
[ ] Top Gun
[ ] Taily Weijl
[ ] Bijou Birgiette
[ ] City Girl
[ ] Colosseum
[x] Sisters
[x] Annan affär
Totalt: 5

DU SÄGER OFTA:
[ ] Whatever
[ ] Oh my god!
[x] Vet inte
[ ] Cuite
[ ] Hot
[x] Visst
[x] Säkert
[x] Ursäkta
[ ] Fabulous
Totalt: 4



DU LÄSER:

[ ] Frida
[ ] Cosmopolitan
[ ] Glamour
[ ] Elle
[ ] Teen Vouge
[ ] Bravo
[x] Solo
[ ] Wendy
[ ] Bravo girl
[ ] Star Flash
Totalt: 1

DU GILLAR DESSA FIMER:
[ ] Elizabethtown
[x] Eva och Adam
[x] Freaky Friday
[ ] Ciao Bella
[ ] A Walk To Remember
[x] Sweet Home Alabalma
[ ] Where The Heart Is
[ ] Just My luck
[ ] John Tucker Must Die
[x] The Holiday
[ ] Girls United
[x] How To Lose a Guy In 10 Days
[ ] The Hot Chick
[ ] My Girl
Totalt: 5




DU BRUKAR KOLLA PÅ:

[ ] Lost
[x] Top Model
[x] Projekt Runway
[x] Desperate Housewives
[x] The Simple Life
[ ] Men In Trees
[ ] 8th & Ocean
[x] Grey's Anatomy
[x] The OC
[ ] Laguna Beach/The Hills
[x] Nip/Tuck
[x] Gilmore Girls
[x] One Three Hill
[ ] Heroes
Totalt: 9

DU TYCKER ÄR BRA:
[ ] Paris Hilton
[ ] Jessica Simpson
[ ] Mariah Carey
[x] J-Lo
[x] Britney Spears
[x] Beyonce Knowles
[x] Christina Aguilera
[ ] Hilary Duff
[ ] Lindsay Lohan
[x] Gwen Stefani
Totalt:5

Totalt för hela testet:  48

Får du 0-20: Är du en tjej???

Får du 20-30: Pojkaktig tjej.

Får du 30-40:Rätt så tjejig.

Får du: 40-50: Du är en tjej!

Får du: 50-60: Du är riktigt flickig.

Så klart jag är en tjej :-) Trodde inget annat *blink*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards