Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Grynisen - 4 augusti 2008 22:27

Nu funkar inte den JÄVLA TV:N *fruktansvärt arg* Fan.... här lägger man flera tusenlappar på en ny apparat och den fungerar felfritt i EN DAG!!!!!! Nu är bilden randig hela tiden, inte ens ljudet hörs... vi som skulle fortsätta kolla på Greys :-( Vi hann bara se max 10 minuter innan tv:n la till med sitt randiga flin mot oss....


Så grymt irriterande!!!! Net On Net ligger INTE högt i kurs nu.... det kan jag lova.

Av Grynisen - 4 augusti 2008 20:05

Nu verkar det som om vår nya tv som vi köpte i lördags är ett "måndagsex. Ungefär var 20:e minut försvinner bilden och blir till ett rektangulärt färgglatt mönster *morr* Då måste vi stänga av tv:n och sätta igång den igen, då är det borta.... Så har det hänt säkert närmare 10 gånger idag.


Dessutom köpte vi en ny film igår, Narnia. Den sitter vi alla nu och tittar på (jag smög iväg lite). Men där hör vi nästan inte vad som sägs i filmen för att bakgrundsmusiken är för hög :-( Hur vi än försöker så har vi inte hittat någon lösning på det problemet.


Så imorgon förmiddag ska jag åka och reklamera både tv och film *suck* Hur kul är det då??? Dessutom är det ju inget som säger att vi hittar en tv som finns i en någorlunda prisklass som denna. Priset styrde oss lite till att köpa denna tv:n eftersom vi inte riktigt hade budget till tv denna månaden. Vi får väl se vad de säger imorgon....


Fortfarande TOKREGNAR det ute.... Otursveckan ser ut att bara ha börjat :-(

Av Grynisen - 4 augusti 2008 16:48

Den 4 augusti idag och det känns som om hösten tagit klivet in i sommaren och skrämt bort njutningen totalt.


Sommar = Semester


Var tog min sol och avkoppling vägen???


Ute blåser det halv storm, det tokregnar fortfarande och jag börjar tycka att gräsmattan är nöjd :-) Här hemma har jag tänt en del ljus, en typisk höst/vinter-grej. Både jag och Micke pratade om just känslan vid middagen, känslan av att hösten faktiskt är här redan *suck* Men jag hoppas verkligen att vi båda har fel...

Av Grynisen - 4 augusti 2008 15:36

Vilket otroligt härligt misslyckat semesterväder jag har *asg* Det verkligen TOKREGNAR ute.... stuprännorna är överfulla av vatten och det är stora pölar av vatten på gången utanför huset.


Vi åkte iväg en sväng och handlade, och det har nog övriga Göteborg oxå gjort idag *ler* Parkeringarna var helt fulla av bilar. Vi var inne snabbt på IKEA (har inte varit där sen jag slutade i feb). Köpte 6 kuddar till soffan, en skål till marsvinen och lite blommor. Så lite har jag nog aldrig handlat där *fnissar* Men billigt blev det iaf. Sen en snabbhandling på Coop oxå. Köpte nya ryggsäckar till barnen som de ska ha till skolan. Lite mat och annat oxå :-)


Nu håller jag på att fixa middag. Idag blir det kycklingfilé i ädelsostsås med ris och sallad ***MUMS*** Jättegott är det!!!


Min semester består av regn regn och åter regn.... Förstår inte varför jag har denna otur. Nästa år får det bli utomlandsresa tror jag :-)

Av Grynisen - 4 augusti 2008 01:50

Kan det bli bättre *fnissar* Jag och Micke har startat igång att kolla på säsong 1 av Greys Anatomy :-)  Sex avsnitt har vi hunnit med, men nu sa jag stopp. Micke ville att vi skulle fortsätta hela säsong 1 (bara tre avsnitt kvar) men jag måste ju vara mamma och människa snart igen juuu *ler* Imorgon kväll när barnen sover fortsätter vi....


UNDERBART :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards