Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Grynisen - 12 augusti 2008 19:15

Min arbetsdag idag har varit Yankee Candles för hela slanten :-)


Innan jag gick på ledighet la jag en stor beställning på hösten och vinterns nyheter + lite komplettering av Yankee-sortimentet. Sagt och gjort... Igår när jag kom till jobbet stod en pall och väntade på mig, en pall som var närmare två meter hög *phuuuu* FULL MED YANKEES :-)


Så idag var det dax, börja packa upp, lägga in alla i vårt säljssystem och framför allt skapa plats i butiken!!!!


Vilket jobb.... *phuuu* Inte ens halva pallen är gjord och ändå har det tagit hela dagen. Imorgon får jag nog stanna över en stund så jag blir klar...


Här är lite av nyheterna och min personliga kommentar:


  • Blueberry Scones - MUMS säger jag, luktar som nybakad blåbärspaj... en njutning för näsan. (Vill köpa)

  • Café Au Lait - Jag som inte ens gillar kaffe tycker att den luktar väldigt gott. Den typiska kaffe med mjölk-doften. (Vill köpa)

  • Candied Apples - JULNYHET!! Luktar julfräscht med söta äpplen. Rekommenderas

  • Cinnamon & Sugar - JULNYHET!! Luktar precis som om man har socker och kanel på risgrynsgröten *mums* Mycket mildare än ren kaneldoft.... (Vill köpa)


  • Ginger Spice Cookie - JULNYHET!! Pepparkaka men lite mildare, bättre än Gingerbread som är starkare. Mycket julkänsla :-)


  • Mulling Spices - JULNYHET!! Luktar precis som varmt äpplevin som man dricker en kall vinterdag. Rekommenderas (Vill köpa)

  • Orchard Pear - Underbar varm pärondoft. Gillar man päron kan denna varmt rekommenderas (Vill köpa)

Där har ni min personliga åsikt + lite nyhetspresentation. Det finns självklart ännu flera nyheter, men jag köpte in de som tilltalade mig :-) En del av nyheterna har inte levererats än, så då finns de inte heller att se på nätet.


Tre av mina favoriter, Clean Cotton, Lemon Lavender och Vanilla Lime

Av Grynisen - 12 augusti 2008 18:23

Ja trots en alldeles för tidig morgon för lilla Fliz så blev klockan till sist 9.00 och det var dax att ta det stora klivet innanför tröskeln till skolan och "nollan" Fliz som redan känner fröknarna (Whilles gamla) så var detta inget konstigt. Hon träffade sin dagiskompisar och tyckte att det var kul att det faktiskt äntligen var första dagen efter ett långt sommarlov :-)


Micke var i skolan en stund, men sen gick han iväg. Fliz åt mat i bamba och blev hämtad efter klockan 12. Det hade gått jättebra....


Imorgon är det ny dag, på torsdag är det frukost klockan 8.00 som Fliz ska vara med på. Hon tycker detta är jättekul och jag hoppas verkligen att hon kommer fortsätta att tycka så!!!

Av Grynisen - 12 augusti 2008 06:42

Då vaknade Fliz, hon ville sova hos mig. Självklart fick hon göra det.... Men hon somnade aldrig om vilket då innebär små-pratande, frågor och annat :-(


Jag är sååååååååå trött.... Bara vetskapen av att jag har en arbetsdag framför mig gör mig helt matt. Hur ska jag orka? Orkar gör jag ju men jag är ju den mindre trevliga människan efter jobbet + säkert huvudvärk idag oxå....


Fliz kommer oxå vara toktrött och säkert ännu mera trotsig i eftermiddag och kvällen.


Jaja... bara att bita ihop och tänka positivt :-)


Nu är det dax för morgonsysslorna, sminkning, frukost och sen iväg....

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards