Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av Grynisen - 20 augusti 2008 19:23

På förmiddagen någon gång under jobbdagen brukar jag alltid kolla in på Aftonbladets sida, mest för att snabbkolla nyheter och annat skvaller. Så gjorde jag även idag, och som så många andra dagar en tid bakåt så stod det om "Arboga-rättegången. Jag klickade på rubriken ”Jag skulle vilja berätta för Max hur stolt jag är...” och började läsa....

Jag berördes så otroligt mycket, och jag var tvungen att skärpa mig för att inte släppa fram tårarna...


Läs dessa rader:


Efter 14 år på tekniska roteln hajade Kjell Eriksson till inför den extrema kraften i våldet:

– Jag minns hur jag stod i trappan där jag hade överblick över hallen och undrade: ”Vem är gärningsmannen? Vad är det för person vi letar efter?” För det är ganska ovanligt med sådan kraft.

De släktingar och vänner som kommit tillbaka in i salen kippade efter andan. Emma Jangestigs bästa vän tvingades gråtande lämna rummet.

Men Emma och Nicklas stannade kvar.

– Det var jättejobbigt. Det värsta var att höra att Max stått upp, att han kommit mot mig och att han förmodligen försökte skydda mig. Men han var sån. Han skulle alltid skydda mig, säger Emma.

I sitt block skrev hon:

”Jag önskar att jag hade kunnat berätta för honom hur stolt jag är.”


När mördaren ringde på dörren, vid sjutiden på kvällen 17 mars, hade Saga gosat ner sig i soffan framför tv:n. Både hon och Max hade fått på sig pyjamas och skulle snart nattas. Men barnen hittades i hallen – inte långt från sin mamma. På golvet låg Sagas urdruckna nappflaska.

– Det var jätteskönt att höra att hon i alla fall hade sin trygghet nära i den skräcksituationen, säger Emma.


Dessa stackars barn... Smärtan inom mig går inte att beskriva, och smärtan som mamma Emma och pappa Nicklas får bära med sig resten av livet går inte ens att mäta.


Jag har tänkt på detta hela dagen och mina tankar fortsätter.... Tankarna blir ju på nått sätt jämfört med att förlora mina egna barn. PANIK!!!!


Usch... jävla samhälle....


Max och Saga... Sov gott fina små barn!!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards