Direktlänk till inlägg 21 augusti 2008

Höjden av otur tro???

Av Grynisen - 21 augusti 2008 21:01

Tv nr 2 som vi köpte för två veckor och två dagar sen började för någon vecka sen att låta konstigt. Det lät precis som om högtalarna hade sprängts eller högtalarna satt löst. Det var en otroligt störande bas som började låta mer och mer....


Idag fick jag nog.... för flera dagar sen egentligen. Igår spelade jag in oljudet och idag åkte jag till Net on Net. Jag spelade upp sekvensen och killen sa bara "Kom hit med tv:n, vi byter in den"


Sagt och gjort.... Efter jobbet, direkt hem, hämtade tv-aset och iväg igen till Net on Net. Träffade en annan kille som förvånades över oljudet, han tyckte det lät som någon borrade *HAHA* Som kompensation skulle han ge mig 160 kr (milersättning för två turer dit) Vi som köpt två stycken tv-apparater på 2½ vecka, båda hade fel.....


Då kom bestämda Grynisen fram. INTE EN CHANS!!! Då var han tvungen att kontakta en ansvarig. Tillslut blev vi erbjudna 500 kr i kompensation :-) Det gillade jag bättre.


Idag la vi till 2000 kr, köpte oss en Philips 42" tv. VI ÄR SÅÅÅÅ NÖJDA!!!


Vilken stooor tv *fnissar* Snacka om att vi har EN TV i vardagsrummet nu *ler*


Nu vill vi inte ha mer otur iaf.... Det tar på krafterna om man säger så!

 
 
Helén

Helén

21 augusti 2008 21:15

Ja det är verkligen höjden av otur!! Men tredje gången gillt vet du... :)

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
SteffMan

SteffMan

23 augusti 2008 12:29

Vilken otur ni har... Men Philips 42", det är en sådan jag köpte. Och min tv är helt underbar. Om ni inte har HD kvalité så rekommenderar jag verkligen det... vilken skillnad.. Lycka till! /Steff

http://steffman.blogspot.com

 
Ingen bild

Grynisen

23 augusti 2008 19:02

>>>Steff... Nä ingen sådan som du har. Vi hade inte råd med den. Men vår har oxå HD och tv:n är suuuuuperbra :-) Vi är sååå nöjda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards