Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

Shopping i Ullared

Av Grynisen - 23 augusti 2008 18:14

Trots snuva och småkänningar i halsen så blev det utflyktsshopping till Ullared idag.


Vi åkte förbi syrran och lämnade hostmedicin, hon är superförkyld. Därefter skulle vi åka och köpa regnkläder till barnen som de ska ha i skolan. Då bestämde vi oss för att ta Ullared istället för stan :-)


Sagt och gjort, nonstop Ullared. Det tar ju bara dryga timmen att åka dit från Göteborg så det är inga större problem.


Med tanke på att lönen kommer först nästa vecka så var det ingen storshopping att tala om. Nejdå... Vi handlade bara för drygt 1.000 kr men fick ändå mycket för pengarna:


  • Regnställ till båda barnen
  • Sockar till Whille
  • Jacka till mig :-)
  • 2 paket Pokemonkort till Whille
  • Askunge-barbie till Fliz
  • 2 sagor med skiva och bok till Fliz
  • Munkjacka till Fliz
  • 2 Tigerbalsam
  • 2 par jeans till Whille

Det var som sagt en del för de pengarna :-)


Dessutom blev det två par skor till Whille och ett par till Fliz i skoaffären.


Regnställen kostade 149 kr/ st. Då var det Abeko vilket är ett bra märke. Jag jämförde priser och på H&M skulle regnställ till ett barn ligga på drygt 500 kr, Stadium något liknande osv... Så att hitta två regnställ för 300 kr istället för drygt 1.000 kr känns jäkligt bra. Sen självklart kostar bensinen och slitage på bilen men det är inget vi tänker på så, vi fick en kul dag tillsammans. Det är oxå guld värt!!!

 
 
Ingen bild

sis

23 augusti 2008 19:12

åhhh va avis ja blidde nu :) men nej nej inte här inte här ligger man i sängen 80 % av dagen å snörvlar å tycker synd om mig själv... men va hade de blitt om ja hade hängt på max ett par sockar för tio kr de hade ja haft råd me haha.. måste vart den billigaste rundan du har haft på ullared :)
puss å tack än en gång för hostmedicinen... puss

 
Helén

Helén

23 augusti 2008 21:39

Men åååhhh, jag blir ju så avundsjuk!!! Du har det bra lyxigt som har så nära! Jag är sååå sugen på att åka dit, men det tar ju sån TID att åka... Ska gå igenom alla höst/vinterkläder och se vad som behöver köpas. Även om bensinen är jättedyr nu, så kanske det lönar sig... om inte annat så kan man ju se det som en kul grej precis som du skrev.
Hade de fått in mycket vinterkläder än? Det var verkligen bra kap du gjorde!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grynisen

24 augusti 2008 00:36

>>>Helen.... Massor med vinterkläder fanns, tror det kom in redan i juli :-)

Tycker abslout att du ska åka om tiden finns. Du kan storshoppa för några tusen och få med dig så mycket hem istället för shopping i närmaste stad.

Jag ska åka ner igen, gärna nästa månad men troligtvis oktober!!!

 
Ingen bild

dagga

24 augusti 2008 10:24

Ullared, ja det behöver jag också åka till. Jag var jätte förkyld förra veckan, nu är min lilla Lilly och älsklingen sjuka...Hoppas at du mår bra nu och kanske svara någon gång när man ringer dig hihi... Vi hörs snart.
Var det mycket folk på Ullared?

 
Ingen bild

Grynisen

24 augusti 2008 13:41

>>>Dagga... vad trist att familjen är sjuka :-( Det går mycket bakterier nu märker jag!!!

Ullared var lugnt och trevligt :-)

Försöker ringa dig imorgon när jag har rast

Stora kramen

 
Maria

Maria

26 augusti 2008 10:06

Jag var där i tisdags *lycka*. Fyndade massor. Det var väldans mycket folk men en himla trevlig utflykt.

http://mariashuvud.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards