Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Grynisen - 30 augusti 2008 22:09

Vi stack iväg efter frukosten idag mot Slottskogen. Solen värmde ganska skönt vilket gjorde det hela ännu bättre. Vi knatade runt hela Slottskogen och såg en massa djur. Normalt sett brukar vi gena lite för att det blir ganska långt att gå.


Barnen var grymt imponerade av älgarna. Det är ju inte varje dag man ser en älg två meter ifrån sig själv, och utan att då blir totalt livrädd *haha* Dessutom var det ett fasligt liv på Kronhjorts-hanen, han gillade inte att honorna var framme vid staketen och åt pinnar och löv från oss besökare. Hanen råmade ett fasligt illa ljud, nästan som en lång djup ölrap *asg*


Jag och barnen satte oss på ett berg och hade utsikt utöver en del av Göteborg, ut mot hamnen. Där satt vi och fikade och hade det riktigt skönt...


Efter tre timmar gick vi mot bilen igen. Barnen var hungriga så vi åkte och handlade på Coop. Det blev lördagsgodis, lite mat och annat som alltid slinker ner i kundvagnen :-)


Väl hemma gjorde vi lasange. Sååååååååå gott det var!!!!


Nu ikväll har vi tittat på Sommarkrysset, ätit godis och haft det mysigt. En härlig lördag utan bråk och gap :-)


Lite bilder från dagen kommer här:


Finaste barnen i Slottskogen *älskar*


Jag och barnen på bild *ASG*


Min goa Fliz ser till att visa lite av sitt rätta jag :-)


Två älgkalvar och en mamma. Shit vad stora de är och här har de ändå lagt sig ner. Vi stod ca 2 meter ifrån.... Häftigt!!!


Min fina kille står på en utsikts plats

Av Grynisen - 30 augusti 2008 09:01

Strålande sol och blå himmel, en riktig sommarkänsla!!!


Idag ska jag och barnen på utflykt tänkte jag. Man får ju passa på att njuta när vädret är på sin snälla sida. Barnen vill att vi ska åka till Slottskogen så då får vi göra det. Vi ska ha med oss lite fika oxå. Det är alltid uppskattat :-)


Men först nu så ska vi äta en lugn frukost utan stress, göra oss iordning  och plocka undan lite. Men som sagt, på helgen har vi inga tider att passa så vi åker är vi åker...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards