Alla inlägg den 1 september 2008

Av Grynisen - 1 september 2008 20:38

Whille kom gråtandes för en stund sen, hade sina tankar om döden....


Whille sa att det är långt kvar för honom, men för dig mamma kan det hända snart. Vadå sa jag... Mamma du kommer dö snart. Du kommer dö före mig, sa Whille gråtandes. Whille hade tänkt på detta hela dagen sa han. I skolan hade han varit ledsen inne i kroppen för att han inte ville visa det för någon.... Min älskade pojke!!!


Vad svarar man som mamma?


Mitt svar blev att jag är frisk och mår bra, och jag tror absolut att jag kommer leva jättelänge. Så länge jag orkar... Men Whille grät tröstlöst, och undrade vem som skulle bli hans mamma om jag dör, vem som blir hans pappa om pappa dör. Jag försökte återigen förklara på ett bra och tröstande sätt, men det är svårt känner jag....


Jag sa att jag kommer alltid vara Whilles mamma, även om jag är död, lika så för pappa. Sen sa jag att jag hoppas vi ses bland molnen, för där kommer jag stå och vänta på dig och Fliz när ni kommer dit. Då ska vi äta tårta, leka och vara jätteglada...


Önskar så att jag hade svar på hans tankar, men med döden finns inga svar att ge. Det finns bara det man själv tror på, och jag vet egentligen inte själv vad jag tror. Svåra tunga tankar.... Jag vill ju svara Whille så tröstande som möjligt, men samtidigt kan jag ju inte säga att jag kommer leva länge, jag kan ju dö imorgon pga olika omständigheter.... Vill inte ljuga för honom. Men att säga att man är frisk och mår bra vilket brukar göra att man lever länge, det är väl ett svar som ändå är ärligt utan att linda in det i bomull...??


Usch... blir så ledsen i mig själv. Man vill ju skydda sina barn från allt som smärtar....


Mina fina älskade barn.... önskar så att jag hade svaret på vad som händer, när det händer och varför.... 


Whille och Fliz, mamma älskar er över allt annat





Av Grynisen - 1 september 2008 19:15

... är det nu som hösten ska börja tro? Idag har det varit sol och +23 grader ute, riktigt fin dag, men för en liten stund sen kom moln och regn. Så ska det även vara dagarna framöver, regn alltså....


Minns så väl för 6 år sen när jag väntade min lilla Fliza. Minns att i slutet på september så satt vi, jag Micke Whille och Mickes föräldrar, ute och grillade. Då sa vi just det att vädret varit helt underbart. Frågan är nu då om man kommer få uppleva en härlig sensommar igen!?


Det är som jag sa förra året, bättre att acceptera att vi har en ständig höst här i Sverige, med några riktigt varma soldagar och helt plötsligt snö i april :-) För det blir ju aldrig som det var när jag var liten, årstider. När det var vinter så VAR det vinter, våren kom så även tussilago och vitsippa i maj, sommar hela sommaren, dock inte så varmt för att sedan inta hösten med regn rusk, frost och sol....


Nä nu kör vi höst året om ;-)


Välkommen September

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards