Alla inlägg den 20 september 2008

Av Grynisen - 20 september 2008 16:56

Ja idag har våra marsvin gått från långhårig till trimmad, nästan rakade *fnissar*


Vi var ju och köpte olja till deras hud, fick även rekommenderat ett schampo. Rackarns dyrt för lite oljedroppar och schampo, 170 kr. Men ett veterinärbesök är ju sååå mycket dyrare. Vi fick rådet att raka av all den långa pälsen för annars är det så svårt att få oljan in mot huden....


Sagt och gjort, väl hemma efter lite middag så var det rakning på gång. Jag kan ju inte påstå att marsvinen gillade det *hmmm* Det var ett fasligt skrikande och pipande, blandat med en del sprattel. Men korthåriga blev de, därtill oljade. Nu har de belönats med lite färsk broccolli, det gillar de skarpt!!!


Imorgon är det badning som gäller. Sen ev olja igen för att få det extra effektivt.

Hoppas verkligen nu att dessa små grabbar ska slippa klia sig, få sår och se allmänt skabbiga ut!!!



Av Grynisen - 20 september 2008 10:24

Nu har jag dammsugit båda våningarna i huset. Alltid jobbigare att dammsuga övervåningen eftersom man måste bära upp den rackarns långa dammsugarslangen till central dammsugaren. Men nu är det som sagt gjort :-) Även trappan fick sig en omgång!!!!


Panelerna är framplockade som ska vara i köket, de ska strykas innan de ska på plats. Men innan jag börjar med det ska jag och barnen åka iväg och köpa lite lördagsgodis :-) Dessutom lite av det vanliga som ska handlas, laktosfri mjölk, vanlig mjölk, potatis mm


Dessutom ska vi till marsvinshemmet idag. Våra marsvin har fått lite klåda sen vi behandlade dem mot ringorm. Hon hade en olja mot svamp/klåda som vi kunde köpa. Så det ska oxå fixas!!!


Men det är härligt att det är lördag :-)

Av Grynisen - 20 september 2008 09:12

1. Din mobiltelefon? Sony Ericsson 850i
2. Din (o-)äkta hälft? Älskar jag!
3. Ditt hår? Kortklippt i en spretig variant, chokladfärgat med guldblonda stänk i.
4. Din mamma? En tre-barnsmamma!
5. Din pappa? Hmmm... inga kommentarer
6. Det bästa du vet? Mina barn, min familj och min syster + några speciellt utvalda vänner.

7. Din dröm inatt? Minns inte....

8. Din dröm/ditt mål? Ekonomisk oberonde, resa mycket och leva friskt och länge med min familj

9. Rummet du är i? Vårt kombinerade massage/arbetsrum.
10. Din hobby? Måla.
11. Din skräck? Att något händer min familj.
12. Vill du vara om 6 år? Oj.... Lycklig mamma och fru :-)

13. Var du igår kväll? Hemma och myste med familjen
14. Vad du inte är? Sminkad och iordninggjord
15. En sak du önskar dig?  En härlig resa
16. Var du växte upp? I Kållered utanför Göteborg.
19. Det sista du gjorde? Åt frukost.
20. Dina kläder? Vitt linne, svarta träningsbyxor (låter bra).
21. Din TV? 42″tums widescreen. Stor och bred.
22. Ditt/dina husdjur? Belino, en vacker birma som är 8½ år, Julius, en busig blandras Norsk skogskatt/perser 6 år, marsvinen Våfflan och Eragon 1 år.

23. Din dator? Packard Bell, laptop.
24. Ditt humör? Lugnt och halvsegt.
25. Saknar någon? Finns alltid hål inom mig

26. Din bil? En Hyundai i30 GW årsmodell 2008.
27. Något du inte har på dig? Smink.
29. Din sommar? Regnig med skön.
30. Älskar någon? Ja absolut!
31. Favoritfärg? Rosa, svart, finbrun!
32. När skrattade du senast? Igår när vi kollade AFV på femman.

33. När grät du senast? Några veckor sen kanske, är ruskigt duktig på att kväva det inom mig :-(

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards