Alla inlägg den 21 september 2008

Av Grynisen - 21 september 2008 17:58

Värsta svullabloggen är igång *HAHA*


Nu har jag provat göra en ny äpplepaj, en jag aldrig gjort tidigare. Gjort en botten av smör, mjöl och socker. Sedan när det har varit i ugnen tillsammans med alla äpplen så lägger jag ett lock med maräng, äggvita och socker.


Det ska bli spännande och se om detta blir gott, och HUR gott självklart :-)


Marängen är färdigvispad och väntar nu bara på att läggas på äpplepajen som står och bakar sig i ugnen.


Till detta blir det en god vanlijsås, laktosfri såklart :-)


****MEGAMUMS****

Av Grynisen - 21 september 2008 15:08

Idag blir det riktigt god middag enligt oss iaf :-)


I ugnen står en smaskig och krämig potatisgratäng med mycket vitlök. Jag har gjort en liten till Fliz oxå med laktosfri grädde. Till detta blir det grillat kött, ska strax ut till grillen. En god sallad finns oxå med diverse goda grönsaker :-)


Funderar på att krydda till middagen med ett glas rött eller två. Jag tycker att jag är värd det, även Micke oxå såklart :-) Ja det blir nog så *njuuuta*

Av Grynisen - 21 september 2008 12:03

Min fantastiska dotter har vält ut en stor hink med pärlor (!) över hela golvet i köket. Alla dessa pärlor, helt otroligt många.... Att en hink kan innehålla alla dessa *sucka*


Micke står och sopar i köket, själv kände jag bara hur luften gick ur mig. Så han kan fortsätta så sitter jag vid datorn lite. Tröttheten beror på att jag har städat, bytt gardiner och plockat undan så mycket i köket... Just nu märks inte det!


Självklart var det inte meningen av Fliz att välta ut hinken, men samtidigt blir jag så trött. Jag är inte ens förvånad att det är just Fliz som lyckas.... hon är ruskigt klumpig emellanåt. En kvart innan detta hände så drog hon ner en pärlplatta med pärlor på golvet. Det var illa nog tyckte jag....


Jaja... det är ju "bara" pärlor...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards