Alla inlägg den 26 september 2008

Av Grynisen - 26 september 2008 22:31

I torsdags var jag och Fliz på återbesök hos läkaren angående hennes magproblem.


Alla prover visade en jättefrisk Fliza *glad* och ingen som helst allergi *hmmm* Jätteskönt, absolut, men frågetecken kvarstår ju då varför hon har ont i magen. Dock har hon nästan inte ont något längre sen vi började med låglaktos / laktosfritt.


Läkaren sa att risken är ju trots att Fliz inte visar några tecken på allergi så kan hon vara känslig för just själva laktosen i mjölken, det är ju det som man ofta dricker till frukost och övriga måltider. Däremot så kan magen tåla den övriga laktosen i produkter som yogurt, smör, ost osv. Vi bestämde tillsammans med läkaren att vi fortsätter köra som vi gjort tills Fliz inte har ont alls. Då kan vi, om vi vill, prova med vanlig yogurt för att se om Fliz mage reagerar. Där efter även mjölk, då får vi garanterat svaret på om laktosen varit orsak.


Så där står vi idag.... Det känns ganska bra faktiskt. Fliz har fått en rejäl genomgång med prover som kan utesluta de värsta mardrömmarna i sjukdomsvärlden. Dessutom ingen allergi på matfronten...


Vi fortsätter köpa "lyxprodukterna" utan laktos (ironi pga priserna) så länge det behövs :-)

Av Grynisen - 26 september 2008 21:14

Syrran och hennes sambo har åkt till Cypern idag. Just nu sitter de på flygplanet någonstans över Europa, på väg till sol och bad i två veckor.


Deras flyg var försenat i tre timmar, men de fick meddelande om det tidigare idag. Så de slapp sitta på flygplatsen och vänta iaf :-)


Fattar inte hur jag ska klara mig utan min syrra i två veckor.... Vi som pratar i telefon minst en gång om dagen *ler* Men men... Det är bara att bita ihop.


Jag hoppas de får två underbara veckor iaf. De kommer väl hem som två pepparkakor sen *fnissar*

Av Grynisen - 26 september 2008 19:55

Oj oj.... nu är jag helt slut. Det har varit en hektisk vecka på jobbet med mycket måsten. Jag har varit så trött efter jobbet vilket har gjort att bloggandet har gått på halvfart. Men det tar jag igen nu i helgen :-)


Idag efter jobbet åkte jag och storhandlade, och jag lovar att resten av Göteborg oxå hade gjort det. Rackarns långa köer det var..... Det var mycket folk som inte hade det obligatioriska körkortet på kundvagnar oxå *HAHA* Även de som inte visste att man lyfter på fötterna för att komma framåt *suck*


Nu är jag hemma iaf. Vi har ätit thaimat, packat in alla varor i kyl och frys. Så nu är det obligatoriska fredagsmyset redan igång... Barnen sitter och tittar på Disney så det ska jag oxå göra.

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards