Alla inlägg den 27 september 2008

Av Grynisen - 27 september 2008 23:19

Dagens humör: Avkopplande

Dagens frisyr: Snyggt som vanligt :-) Rufsigt men iordning :-)

Dagens klädsel: Jeans och top på dagen, nu mysbrallor och linne

Dagens borde: Städa

Dagens planer: Fixa lite hemma, sen bara lata oss

Dagens vill ha: En resa

Dagens längtan: Efter syrran såklart!!!

Dagens beroende: Alltid mina barn

Dagens tråkigaste: Att det snart är söndag igen

Dagens person: Flizan, dagens bagare :-)

Dagens irritation: Min kliande arm

Dagens händelse: Micke packade bilen med återvinning ***WOW***

Dagens onyttiga: Lite godis, Coca Cola och popcorn

Dagens middag: Tacos med div. tillbehör
Dagens bästa: Inget stress eller tjat

Dagens ont: Min högra arm, inte ont men nästan

Av Grynisen - 27 september 2008 21:11

Ungefär 28 grader varmt på dagen och även nu på kvällen, det låter inte helt fel.


De hade varit framme på hotellet ungefär kvart i tre inatt :-( Lite tufft kanske.... men flyget var ju försenat så då är det inte mycket att göra.


Syrran som är otroligt flygrädd hade fixat flygresan jättebra. Hon hade varit vaken hela vägen, vilket hon inte varit innan. Då har hon drogat sig med sömntablett så hon somnat *ler* Men jag är jättestolt över min lillasyster, och jag tror att hon oxå mår väldigt bra över att fixat detta :-)


Åh vad jag önskar att jag oxå var där.... Sol och bad, jäklar vad gött det hade varit....

Av Grynisen - 27 september 2008 15:05

Fliz har "Prinsessornas kokobok" och i veckan så pratade hon om att hon gärna ville baka något. Så idag, efter handlande av diverse ingredienser igår, så var det dax.


Jag låter bilderna tala sitt språk :-)


Här blandas mjöl, socker, bakpulver och vaniljsocker tillsammans med små bitar av smöret. När blandningen är klar ska det se ut som starten till en smulpaj


Bakformarna räknas på plåten. 16 stycken skulle det bli men vi gjorde 20 stycken istället. Smeten är färdigblandad tillsammans med ägg och mjölk.


BELÖNINGEN :-) Efter att kladdat ut smeten i formarna så får man ju äta resten av smeten till både Fliz och mammas lycka *HAHA*


Nu står alla muffins i ugnen i väntan på att bli klara. Senare ska det på med glasyr och dekoration. Fortsättning följer.....

Av Grynisen - 27 september 2008 13:42

Jag vaknade inatt runt klockan halv fyra och kom på "SHIT, jag har inte ställt klockan"... men så kom jag på att det är ju lördag idag :-) Vilken skön känsla det var, slippa gå upp när klockan bestämmer.


En skön härlig morgon med en lugn frukost hade vi idag. Inget stress, inget tjat utan bara skönt. Det gör en hel del faktiskt!!!


Nu har vi varit iväg och handlat lite lördagsgodis + lite annat som självklart oxå halkade med. Trots handling igår så finns det ju alltid plats för lite extra *ler* Vi slängde även lite pappersåtervinning och kläderinsamling från förra helgens röjande. Skönt att det är gjort oxå.


Övrigt idag händer det inte så mycket. Jag ska fixa middag om en stund, det blir tacos *mums* Fliz sitter och tittar på "Madagaskar" på DVD:n och Whille har sin kompis här i vanlig ordning!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards