Alla inlägg under oktober 2008

Av Grynisen - 25 oktober 2008 15:31

Åhhhh jag är människa igen :-)


Nu är jag nyklippt men så gott som utan stylingprodukter i håret, så jag ser ut som "Berit 58 år" i håret *asg* Alltså inte som Grynisen 32 år ;-)


Strax ska håret få sig en omgång med färg. Det blir Wellas Dark Mocca *ler* Så jag anar att håret blir så gott som svart... men det var jag hela förra hösten och vintern så jag vet att jag passar kanon i det!!! Jag återkommer med bild idag eller imorgon med resultat ;-)

Av Grynisen - 25 oktober 2008 07:49

Fliz vaknade kvart över sex och ropade på mig, så jag mötte henne i trappen och vi gick och la oss igen. Normalt sett brukar vi alla somna om då.... Men inte :-( Nä då vaknar även Whille och Micke, varav det blir toabesök och rastlöshet i sovrummet. Whille frågade tom i sängen om vi inte kan ha makaroner och köttbullar till lunch idag *haha*....


Så det blev ingen sovmorgon, inte ens en minut...


Nu är vi alla uppe, Fliz leker med Barbie och Bratz, Whille spelar PSP och Micke förbereder sig för att åka till skolan. Själv ska jag göra frukost strax för Whille tjatar om smörgås...


Ute är det vacker rosablå himmel, en härlig soluppgång. Otroligt vackert... Det ser ut att bli en fin dag idag :-)

Av Grynisen - 24 oktober 2008 23:06

Barnen sover så gott redan. Whille somnade mitt i IDOL, Fliz däremot höll sig vaken till halv tio då det var nattning.


Jag själv ska ta mig in mot sängen snart. Först ska alla djur få lite nattmat...


Laddar för en sovmorgon till runt klockan 8 imorgon :-) Sen blir det ju som sagt klippning med stora häcksaxen *HAHA* Underbart!!! Härligt... när jag är nyklippt så har ju dagen bara börjat, I like it!!!


Godnatt alla fans *asg*



Av Grynisen - 24 oktober 2008 22:47

Precis som förra året så åker tjejerna ut, en efter en. Iofs så åkte ju Jesper ut först, men nu är det bara tjejer som hänger löst.


Trist att Loulou åkte... Jag gillade henne, gillade hennes röst och framför allt att hon fick chansen att visa Sverige och TV att man kan sjunga, vara med i TV och vara vacker trots att man inte har size zero (eller nästan iaf)


Jag tyckte att Johan skulle åkt eller docksöta Robin. Johan sjöng alldeles för falskt och Robin ser alldeles för obekväm ut på scen...


Men men.... Thats life!

Av Grynisen - 24 oktober 2008 20:07

Det är en fördel att bo i bonnelandet *HAHA* Imorgon klockan 10 ska håret falla... Äntligen en frisyr igen :-)


Jag fick även handlat mig en snygg mörkbrun hårfärg idag.... självklart ska jag slinga håret oxå!!!


För att min frisyr ska hålla sig till en snygg frisyr så måste mitt hår underhållas, helst var sjätte vecka. Jag har jättetjockt hår med tjocka hårstrån vilket gör att min frisyr blir till en svamphatt på huvudet om jag inte klipper och tunnar ut det *HAHA* Det är INTE snyggt ;-)


Men imorgon kommer jag känna mig delvist komplett igen *najs*

Av Grynisen - 23 oktober 2008 21:11

Ja så är jag där igen... jag och min hårångest. Den kommer som ett brev på posten *sucka* Nu är det ett tag sen jag klippte mig och det märks verkligen :-(


Jag har en klipptid nästa vecka men jag hinner inte ta den pga mitt jobb. Återigen funderar jag på den lokala frisören MEN den som jag aldrig varit hos. Jag ska ringa imorgon och kolla om hon har någon tid i helgen, det hade ju varit kanoooooon :-)


Ska fixa färg imorgon tänkte jag, så e jag förberedd ifall jag har turen till en klippning!!!


Trött e jag oxå i vanlig ordning. Jag tror jag ska lägga mig snart, chocka kroppen lite *HAHA* Känner att jag behöver sova lite mer, tyvärr innebär det att jag får skippa Gordon Ramsey ikväll :-( Det gillar jag inte alls....



Av Grynisen - 23 oktober 2008 18:06

... så vill jag nämna den nya ljusserie "Beanswax" som introduceras nu Sverige.


Jag var inne på levernatörens sida men där finns inte Beanswax presenterat ännu. Då tittade jag in på Yankees internationella sida och där hittade jag ljusen.


Så här ser ljusen ut och de finns i två storlekar, en tumbler (glas med en veke) och en större med två vekar


Det lustiga är att de har inte samma namn som på internationella Yankee-sidan. Den här doften som är ovan heter "Around Orchard". Lite konstigt eftersom det trots allt står på engelska.


Burken har trälock och är ju GrannySmith-grönt (äpple) genomskinligt glas som är i lite frostad känsla. Jättefint!!!


Dessa ljusen är "ekologiska" kan man säga. Det är 100% naturligt vax, återvunnet glas och inga konstgjorda färgtillsatser.


Lukten är lika god som innan, den här ovan luktar ljuvligt gott av söta sommaräpplen.


På mitt jobb tog vi hem sex nya dofter så det ska bli spännande och se om de säljer lika bra som de vanliga Yankees.

Av Grynisen - 22 oktober 2008 20:52

Sen är det njutning på maxad nivå :-)


Som vanlig, inga störningsmoment mellan 21-22 tack!!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards