Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Grynisen - 6 januari 2009 22:18

Det känns skönt faktiskt, även om jag njutit otroligt av att vara ledig så är de normala vardagen välkommen tillbaka igen.


Imorgon har ju barnen studiedag och då skulle farmor passa de. Men nu är hon sjuk, typiskt. Så jag får vara hemma imorgon så får Micke jobba. Jag hade verkligen behövt jobba oxå imorgon, men någon måste ju vara hemma :-(


Vi får se vad vi ska hitta på imorgon. Allt, eller mycket, hänger på vädret känner jag. Just nu regnar det och är dryga +2 ute (igår var det -14 grader). Enligt SMHI så ska det bli kallare imorgon och då är det stor risk för isgata ute, då är jag inte så sugen på att göra nått ute...


Men vi får se som sagt....


Barnen är fortfarande vakna *suck* Ligger i sängen och små pratar :-( Whille somnade runt klockan 20 idag men vaknade sen av Fliz som ropade ner till mig och Micke på nedervåningen...


Jaja... nu ligger de båda i våran säng, trångt som attans blir det inatt igen *suck*

Av Grynisen - 6 januari 2009 15:41

Hjärna går ju tyvärr inte alltid på högvarv, men jag tror att middagen idag blir bra. Den står i ugnen just nu.


Detta behövs:


4 kycklingfiléer


2 grönsaksbuljong-tärningar (långt ord *ler*)


1 pkt bacon


vitlök efter smak


12-16 skivor kryddig ost, te x Cheddar med Whiskeysmak


grädde


Lägg kycklingfileérna i ugnsfast form. Smula över grönsaksbuljongen jämt över fileérna. Därefter skivar du ner baconet i små fina bitar som du sen strör över kycklingen. Pressa eller hacka vitlök efter smak och toppa över baconet. Till sist några skivor ost över fileérna så att toppingen stannar kvar, samt att smakerna sugs upp ordentligt :-)


Ställ in kycklingen i ugnen på 225 grader i ca en kvart. Häll sedan på grädde för att få en god sås till. Låt stå kvar i ugnen ytterligare 10-15 min.


Servera tillsammans med ris och en god sallad :-)


Hoppas ni gillar det!!!

Av Grynisen - 6 januari 2009 10:33

Oj oj så trötta vi var idag. Jag och Micke sa igår att vi måste gå upp tidigt idag eftersom vardagen börjar imorgon.


Jag satte klockan på 8 idag, just för att gå upp lite tidigare och att även barnen skulle gå upp. Yeah right :-( Jag som ALDRIG snoozar gjorde detta tills klockan var 8.30, då stängde jag av klockan *HAHA*


Whille vaknade en halvtimme senare, Fliz väckte jag (hon låg i min säng) klockan 9.20 JÄTTETRÖTT Fliza som absolut inte orkade vara vaken. Hon gick upp några minuter, sen kom hon tillbaka och la sig igen :-)


Själv gick jag upp för en kvart sen och Micke ligger fortfarande kvar och sover...


Hur ska det gå imorgon *fnissar*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards