Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Grynisen - 17 januari 2009 19:13

I onsdags åkte jag och en kollega till stora staden Stockholm. Vi åkte för att gå på mässan, se nya produkter och för att träffa leverantörer till oss.


Vi var uppe i Stockholm drygt klockan 14. Då gick vi direkt till hotellet som låg mitt emot Centralen, helt perfekt :-) Vi borstade av tågdammet och begav oss sedan iväg till en tvärgata från Odenplan. Där besökte vi vår första leverantör för dagen. Där bjöds vi på god svampsoppa, gott bröd och pesto *MUMMA* + lite vin ;-) Mycket fina produkter visades, speciellt från en fabrikör. Oj oj oj, där kommer vi handla mycket ifrån!!!


Runt klockan 21 var vi framme hos nästa leverantör. Det stället låg mitt emot Hammarbybacken, läckert upplyst och snöig, härlig känsla. Det kändes som om backen låg mitt bland höghusen *HAHA* Hos denna leverantör bjöds vi på ostbricka och.... VIN igen!!! Vi beställde rejält med produkter och kom därifrån runt halv tolv.


Till hotellet, försöka sova och ladda för torsdagen som innebar MÄSSA!!!!


Torsdag morgon innebar hotellfrukost och sen iväg mot Älvsjö och den stora mässan. SHIT så mycket roliga saker. Jag och min kollega gick runt och vi hittade leverantör efter leverantör. Det roliga är att man oftast får ett sådant trevligt bemötande, man bjuds på nått gott + VIN *asg* Ni fattar säkert grejen.


Vi shoppade runt bland blockljus, dekorationer, konstgjorda växter, mat och till sist YANKEE CANDLE *ler stort* Mässan stängde klockan 20 och då hade jag och min kollega inte hunnit till Yankee´s monter. Ca klockan 20.10 hittade vi dit och där blev det lite tjöta och ETT GLAS VIN till :-) Med tanke på att mässan redan stängd så bokade vi besök till halv tio dagen efter, fredagen.


När vi kom utanför mässan så småsnöade det ute. Vi tog en taxi och åkte till Gamla Stan och en leverantör till. När vi kom dit var jag och min kollega JÄTTEHUNGRIGA. Vi hade ju bara ätit småsaker och druckit vin så vi kände verkligen att det var läge för nått mera. Det visade sig att Årets Kock hade varit där på dagen och lagat mat och det hade blivit mat över ***sicken otur, NOT***  Vi fick en god köttgryta med rotfrukter som varit i ugnen, en god sallad och MERA VIN. Dessutom en god efterrätt, chokladmousse dekorerad med pistagenötter och färska hallon + APERTIF (heter det så)


Behöver jag säga att det var JÄTTEGOTT!!!!!


Efter mat och skratt så började vi gå igenom varor, beställa, bekanta oss med nya produkter och DRICKA MERA VIN :-) Vi kom ifrån denna leverantörer riktigt sent, efter klockan 2 på natten!!!!


Både jag och min kollega hade jättesvårt att varva ner, vi skrattade åt det mesta och hade kul. Att sova kändes inte intressant, men vi var tvugna. Så ungefär klockan 3 somnade vi för att fyra timmar senare gå upp igen *sucka* Då var man inte lika tuff....


Efter frukosten så bar det återigen iväg till mässan. Där var första besöket som sagt Yankee Candle. Vi shoppade loss en del och hade det i vanlig ordning väldigt trevligt, dock med vatten som dryck *HAHA* Några leverantörer och timmar senare bar det iväg mot Stockholm Central för att få åka hem till Göteborg igen...


Jag har haft så roligt, och jag ser fram emot nästa mässa i augusti :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards