Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Grynisen - 13 februari 2009 15:30

Om en dryg timme sticker jag iväg in till stan. Där ska jag träffa min underbara kompis Ulrika. Vi ska dricka vin och tjöta :-)




Kvällen blir säkert inte så sen, men det roliga är att vi träffas. Det gör vi allt för sällan...



Det gäller att pälsa på sig ordentligt för det är jättekallt ute. Kvällen blir ju säkert inte varmare. Ska ju åka buss så jag har ingen lust att frysa mer än nödvändigt *ler*

Av Grynisen - 13 februari 2009 10:27

Hela Flizans golv måste rivas upp *suck* Även en fjärdedel av golvet i storarummet....


Så nu måste hantverkarna (som luktar gamla otvättade gubbar) kommar tillbaka om två veckor. Då måste vi ta ledigt IGEN *suck*


Projekt att tömma Fliz rum är ju oxå ett projekt för sig. Miljoner smågrejor som ska ut, garderob, en expedit bokhylla, säng... Vi har o göra om vi säger så....


Men slipper vi höra knakandet i hennes rum så är det ju värt det....


I storarummet så är det vissa parkettdelar som måste bytas pga att då har slagit sig.  Så där behöver vi bara flytta vitrinskåp och soffan, inte lika jobbigt.

Av Grynisen - 13 februari 2009 08:00

Nu klockan 8 ska två hantverkare komma hit för att åtgärda det sista som innefattar 2-års garantin på huset.


  • Alla innedörrar ska bytas (foliet har släppt)

  • Parkett ska fixas i vardagsrummet (bubblig)

  • Flizans golv ska fixas (det knarrar)

  • Golvlister ska bytas i hallen (spruckna)

  • Kolla Whilles golv (iskallt där sängen står)

  • Spricka mellan parketten i köket

Nu kommer jag inte på mer, men det är säkert något mera!!!


Skönt att det blir åtgärdat nu iaf :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards