Alla inlägg under februari 2009

Av Grynisen - 18 februari 2009 19:10

Det ser ut att bli en följetång det där pysselrummet *HAHA* Men idag har jag fixat in lite saker, fyllt minibyråerna med pennor, saxar, lim, glitterlim, stämplar och en del annat...


Nu har vi även kommit på lite som måste handlas. Så kanske att det blir IKEA i helgen oxå *suck*


Just nu sitter Fliz och grejar i pysselrummet. Hon njuter mycket redan nu och då är det bara halvfärdigt. Kan verkligen se hur nöjd hon kommer vara sen, även jag. Så skönt att kunna ha alla saker på ett ställe, och för Fliz framför allt att inte bli bortkörd osv pga att man behöver använda köksbordet.


Ska kolla om jag kan fixa iordning lite till nu innan barnen ska lägga sig.... varje fixande blir ju ett steg närmare slutet :-)

Av Grynisen - 17 februari 2009 20:19

Klockan är redan kvällen och energin finns inte. Näää.. så drygt :-( Jag är trött idag med...


Micke har iaf fixat montering av den andra mini-byrån + pallen. Det känns skönt. Jag ska försöka fixa vidare i pysselrummet imorgon. Jag kom hem senare idag pga att jag handlade lite mat på vägen hem. Sen gjorde jag taco-paj, läxläsning med Whille och njöt av att bara få umgås en stund.


Nu när barnen har somnat så är det inte läge att stöka där heller, rummet är ju på samma våning som barnen är.


Men som sagt... Imorgon ska det blir lite mer resultat :-)

Av Grynisen - 16 februari 2009 22:14

GAAAAH jäkla skitgrej. Så rackarns mycket spikar i en liiiiten minibyrå. Trodde aldrig jag skulle bli klar....


Det blir bara en byrå idag, orkar inte mera. Nu måste jag dammsuga upp allt småskräp efter monteringen, sen förbereda för sovatajm.


Imorgon är det Round 2 med nästa minibyrå *HAHA* Den har bara fem lådor mot dagens nio, så jag hoppas den går fortare!!!


Godnatt alla trogna läsare.....

Av Grynisen - 16 februari 2009 19:14

Det blir inte bättre idag kan jag säga.... Är jättetrött, sovit dåligt och jobbat hela dagen. Det enda som händer idag är att jag monterar ihop två små minibyråer som ska stå på pysselbordet i pysselrummet. Kanske även att jag fixar en pall till Flizens rum. Det finns inte så mycket mer att montera, det är ju allt iordningställande kvar sen... Mycket från nedervåningen som ska upp i rummet, det ska organiseras och göras bra. Dessutom står det massa skit i pysselrummet som ska slängas, trasig tv, gamla leksaker, stor jäkla skänk *morr* och annat... *megagnäll*


I övrigt blir det inte många knop tyvärr :-(


När jag kom hem idag så städade jag marsvinens bur + att båda marsvinen fick bada. Bara det är ett projekt.... Nu sitter även mina stora monster i badet, glada och busiga men säkert snart trötta. Snart är det sovadax för barnen och för mig blir det då montering och tv-tittande...

Av Grynisen - 15 februari 2009 21:01

Mitt hem är upp och ner.... Samma sak varje gång man satsar lite större på IKEA-besöket :-(


Vi orkade inte fixa något med det vi hade handlat igår så vi bestämde att montera, greja, fixa och flytta som idag. Det dumma är bara att Micke har haft tre kunder + att Whille hade fotbollsträning. Dessutom ska ju gärna middagen klämmas in oxå!!! Så vi började med att montera och flytta runt först efter klockan 15 *suck*


Vi har hållt på hela eftermiddagen. Plockat ut, flyttat, skruvat, flyttat, RENSAT och en massa annat. Ändå är vi inte färdiga.... och jag visste att det skulle bli så.


Det blir att småpilla hela veckan för nu ska vi ju jobba som vanligt igen. Detta pysslet hade varit perfekt att ha förra veckan när jag ändå var hemma tre dagar.


Jaja, jag ska inte gnälla mera... Det blir ju bra, superbra tror jag. Bara vi blir klara :-)

Av Grynisen - 14 februari 2009 20:57

Dessa går vidare till Finalen:


  • Lili & Susie

  • Måns Zelmerlöf

Andra chansen tror jag:


  • Amy Diamond

  • Jennifer Brown

Självklart kommer jag säkert ha 50% fel men det bjuder jag på. Skulle inte förvåna mig om Markoolio går vidare för att det är just han...


Tyckte även om Lasse Lindh, han är lite ball :-)

Av Grynisen - 14 februari 2009 18:55

Tillslut, äntligen var vi på IKEA. Direkt fram till korvdisken och köpte korv till oss alla, vi var tokhungriga :-)


Därefter var det bara att köra igång. Jag hade praktiskt nog förberett  hemma innan med att skriva ner vilka saker vi visste som vi skulle köpa, även skrivit ner vart på lagret de låg (Tag-Själv-Lagret). Bra va *ler*


Vi handlade otroligt praktiskt och genomtänkt, ovanligt för att vara mig och Micke. Vi är ju lite impulsiga av oss HAHA


Mest handlade vi till pysselrummet, men även lite till massagerummet. Besöksstol och lite hylla där alla handdukar ska ligga.


Monteringen har inte startat än här hemma.... Nä det får vi ta imorgon nån gång efter Whilles träning, där innan har Micke kund.


Nu ska vi titta på Wild Kids :-)

Av Grynisen - 14 februari 2009 08:55

Brrr vad kallt. Just nu är det -11 grader ut, jättekallt för att vara runt om Göteborg. Jag körde precis Micke till bussen och det var JÄTTEKALLT!!!!


Barnen ligger i varsin soffa under varsin fleecefilt och myser. Som vanligt nått på Disney som de tittar på.


Om en stund blir det lite frukost, sen ska vi göra oss iordning för att åka vidare mot IKEA. Det ska bli kul att åka och handla, för ÄNTLIGEN ska Flizans pysselrum inredas. Det har tagit ett tag pga vattkoppor och trötthet, men idag blir det av :-)


Jag har lite blandade känslor med att åka till IKEA, mitt jobb som jag slutade på för ett år sen. Jag vantrivdes ju sista tiden och hade ingen som helst positiv känsla i kroppen för att gå till jobbet. Jag har inte varit på denna IKEA sen jag slutade den 8 februari FÖRRA ÅRET. Det är inte likt mig... Istället har jag valt IKEA som ligger 3 mil bort, bara för att slippa obehagskänslan över vad jag har känt inne i den blå lådan. Men jag känner mig stark, vet att jag gjorde så jäkla rätt som slutade. Idag har jag ju ett jättebra jobb där man är otroligt uppskattad för vad man gör :-)



Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards