Alla inlägg den 1 september 2009

Av Grynisen - 1 september 2009 16:45

Idag har jag varit hos Barnmorskan för vanlig kontroll. Jag var där redan klockan 8 imorse :-)


Som vanligt var det ju lite vägning och blodprov som skulle göras:

  • Vikt: +0 kg  (totalt +0 kg)
  • Socker: 4,8  (förra gången 4,8)
  • Järn: 117 (förra gången 134)
  • Urin: 0 (förra gången 0)

Bra värden förutom att mitt järnvärde gått ner en del. Så det blir att köpa järntabletter och börja ta en tablett varannan till var tredje dag ungefär. Hoppas det räcker med tanke på att magen blir kajko av sånna där tabletter :-(


Vi lyssnade även på bebisens hjärta, dunkade på lika bra som förra gången. Barnmorskan sa att hjärtat låter så tydligt och fint, och att missfallsrisken nu är minimal (med tanke på fostervattensprovet) Något svar om fostervattensprovet kunde hon inte hitta i min journal, och hon hittade även läkaren som gjorde provet och han hade inte heller hört något. Läkaren berättade det att så länge han inte hör något så är det POSITIVT för bebisens del :-D Så han tyckte jag skulle koppla av, men tankarna och rädslan finns ju ändå i bakhuvudet.


Det bokades även ett Rutin-Ultraljud. Vi ska dit om ca 2 veckor, den 14 september *spännande* Då får får vi se bebisen ännu mera och det kommer även bli lite nya bilder till bloggen :-) Det ska bli jättekul. Jag hade tänkt att Whille och Fliz skulle följa med men jag tror att det bara blir jag och Micke... blir lugnast så.


Tyvärr glömde jag fråga min barnmorska angående Svininfluensan... Jag vill absolut inte vaccinera mig, men det sägs ju tydligt i media att alla gravida bör göra detta *suck* Jag gillar inte att spruta in gifter i kroppen som man inte ens vet så mycket om... tänk dessutom om det skadar barnet. Jag får försöka komma ihåg att ta denna fråga med mig till barnmorskan om tre veckor då nästa besök är.

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards