Alla inlägg den 7 september 2009

Av Grynisen - 7 september 2009 18:00

Jag måste berätta och skriva av mig, en tragisk händelse som har påverkat mig otroligt mycket....

 

För tre veckor sen fick jag och mina kollegor reda på att en äldre arbetskamrat till oss (som jobbar på kontoret, en våning ovan), hennes dotter hade fått en hjärtinfarkt... Vi var många som chockades. Den här kvinnan är som hälsan själv, lever ett sundt liv, egenföretagare, gift, tre fina pojkar, nyköpt hus och stora planer för framtiden med sitt företag. Den här kvinnan, Helena, är inne och handlar hos oss ofta därför känner vi henne ganska väl vid det här laget. Hon hejar alltid glatt, tar sig tid några minuter för att "kolla läget" och är bara en så pigg och härlig människa...

 

Helgen som var för tre veckor sen så var hon med i triatlon. Allt gick kanon, men när hon hade kommit i mål så ramlade hon bara ihop. Hon fördes blixtsnabbt till sjukhus där det konstaterades att hon drabbats av en hjärtinfarkt. Hon opererades i många timmar. Tillståndet var hela tiden väldigt kritiskt... :-(

 

För dryga två veckor så visade det sig att halva hennes hjärta slutat fungera och hon sattes upp på transplantationslista. Läkarna hade inte heller lyckats väcka henne, dessutom märktes det att hon hade väldigt ont...

I torsdags, den 3 september, somnade Helena in i evighetssömnen. Hennes kropp orkade inte längre...

 

Helena som endast var 37 år ung, lämnade efter sig sin man och tre fina pojkar som för alltid kommer sakna sin älskade fru och mamma...

Jag kan inte fatta detta, Helena kommer aldrig tillbaka, aldrig får jag se och höra henne igen

 

Saknar ord...


Sov gott Helena, vaka över din fina familj

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards