Alla inlägg den 15 september 2009

Av Grynisen - 15 september 2009 19:00

UL:et gick kanon, vi hade en fantastiskt bra barnmorska som berättade och visade hur mycket som helst. JÄTTEKUL!!!!


Bebisen var vaken och aktiv när undersökningen gjordes. Ena armen rörde sig en hel del, benen sparkade flera gånger. Det är annat än när jag har sett Whille och Fliz, de båda har sovit sig igenom UL efter UL *hehe* Bebisen låg med rumpan mot min urinblåsa och huvudet upp mot levern, ca 18 cm lång från huvud till fot, huvudet var 4 cm i diameter. Pytteliten <3


Allt såg jättebra ut, hjärta med fyra kammare, fin ryggrad, storhjärna och lillhjärna fanns, ja allt som skulle finnas fanns där :-) Vilken lättnad!!!!

Micke filmade hela UL:et, men jag har inte lyckats klippa ut någon sekvens än för att lägga på bloggen. Så ni, om det nu är någon som vill se någon annans UL, får vänta liiiite till :-)


Bebisens ny beräknad födelse är den 13 februari, istället för min beräkning 11 februari (idag 18+5). Men jag fortsätter räkna enligt sista mens, vet ju ändå/anar att jag kommer gå över 1-2 veckor med denna bebis. Tror ju att det blir en lång graviditet precis som de två andra!


Fostervattensprovet-resultatet kunde inte hittas igår heller :-( Antagligen har snabbprovet skickats iväg som ett vanligt prov iaf, vilket det då bör bli ett svar på om bebisen är frisk nästa vecka *HOPPAS* Så med resultatet från igår och förhoppningsvis positivt resultat nästa vecka så går startskottet för SHOPPING :-) Vi vet inte bebisens kön så det blir inte nån jätteshopping, men en del iaf *ler*


Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards