Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Besök hos barnmorskan 20+5

Av Grynisen - 29 september 2009 17:30

Idag var det dax för ett besök hos barnmorskan igen :-)


Jag känner tydligt att min trötthet äntligen har lugnat sig, vilket jag fick berättat för min barnmorska. Det var ju precis det som hon sa till mig vid förra besök.


Mina värden:

  • Vikt: +1 kg  (totalt +1 kg)
  • Socker: 7,6  (förra gången 4,8)
  • Järn: 123 (förra gången 117)
  • Urin: 0 (förra gången 0)
  • Hjärtljud: mellan 135-140 slag/min

Mina värden var helt ok även om mitt sockervärde låg lite högt. Gränsen för att behöva göra glukosbelastning är 7,8. Men alldeles innan mitt besök så åt jag ett äpple och en banan, så jag skyllde lite på att det kanske var det som påverkade.

I övrigt så pratade vi lite om mina domnande och värkande händer som jag tyvärr fått. Mina händer somnar om nätterna och värker om dagarna. Min BM sa att det med all säkerhet är Karpaltunnelsyndrom. Det är ju när handledens huvudnerver kommer i kläm pga svullnad. Jag ska få gå till en arbetsterapeut och få skenor till händerna som jag ska sova med. Det hjälper tydligen med att händerna inte somnar. Men jag känner själv att jag avvaktar ett tag. Händerna funkar ju ännu trots allt :-)


Jag fick även ett moderskapsintyg så jag kan söka om Havandeskapspenning från Försäkringskassan. Min BM sa att det är lika bra att skicka in det så snart som möjligt med tanke på deras långa handläggningstider *sucka* Så imorgon blir det att gå till chefen och be honom fylla  i ett sådant så jag kan skicka det snarast.


Återbesök till BM blir om tre veckor igen :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards