Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Grynisen - 4 januari 2010 21:00

Äntligen var det dax för ett nytt steg in i bebisvälkomnandet, tvätta bebiskläder.

Det kändes lite magiskt på något sätt, att äntligen våga ta det steget och tvätta upp de kläder som jag anser att vår bebis kan använda i starten. Jag har ju sparat "favoriter" från både Whille och Fliz sen bebisåldern. Men mycket av kläderna är ju väldigt köns-styrda om vi säger så :-) Men en del neutrala godbitar hittade jag, några hade jag glömt, några kom jag så väl ihåg!!!


Det är så svårt att fatta att det ska i en liten person i dessa små söta kläder stl 50/56. Jag ser det framför mig, en liten gosig bebis sovandes i sin säng, lite lite brunt fjunigt hår, en vit body med grå tassavtryck, gosiga smååå sockar och lite rosa-aktiga ben... Ahhhh så gulligt :-D


Nästa steg är att fixa iordning lådan där kläderna ska ligga. Just nu är det tok-stök-låda där precis ALL SKIT LIGGER. Micke drar sig hela tiden för att börja röja medans jag nämner det flera dagar i veckan. Men eftersom bebiskläderna nu är tvättade så måste jag ju kunna lägga kläderna nånstan. Så det innebär att Micke får vara så snäll och hjälpa till imorgon eller onsdag *bestämt och klart* ;-)

Fliz var i extas när vi plockade bland kläderna. Det lät ungefär så här: Åhhhhhh.... Så söööööt.... Den skulle jag vilja haaaa....


Jag tog även fram de fina snuttefiltarna som jag har köpt. Känner att snuttefilt kommer bli en last, jag har redan köpt tre stycken och jag kan inte få nog. Jag sugs verkligen åt dessa söta små gosiga filtar. Jag ska ta bild på de så de finns med i bloggen, det får bli imorgon eller onsdag dock. Har sett en jättefin snuttis på Polarn & Pyret oxå, kanske det blir nästa inköp :-)

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards