Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Barnakuten även idag...

Av Grynisen - 12 mars 2010 22:15

Vid klockan 11 idag ringde vi läkaren som vi skulle. Inte blev vi speciellt förvånade när han svamlade och hade problem att hitta provsvaren till Edwin. Tillslut sa han att han skulle ringa tillbaka till oss *suck* Dryga timmen senare ringde han, sa att vi måste komma in omgående då det visar att Edwin har bakterier i sin urin. Han började prata om läggas in på avdelning, antibiotika, ultraljud mm 


Mina tårar började rinna, jag ringde Micke som var på väg till ett möte. Han snabbade sig hem igen och sen åkte vi till Barnakuten på Östra. Återigen fick vi ett rum fort pga alla bakterier vilket kändes skönt. Väl där kom doktorn och berättade att nya prover ska göras för att se vad de visar idag... 

En sköterska kom och stack Edwin i andra stortån för att få ihop blod till fler prover. Sen behövdes ju ett nytt kisseprov... och det är ju inte bara att be en bebis att kissa i en mugg. Vi väntade och väntade och väntade... Inget hände! Då beslutade doktorn för att ta ett prov direkt från urinblåsan via ett stick i magen *ryser* 


Edwin fick emla och sen ännu mer väntan innan läkaren och en sköterska dök upp igen. Provet togs och Edwin gallskrek :-( Jag tyckte det var jättejobbigt... Lagom till att provet var taget och läkaren gick så kissade Edwin sååå duktigt på britsen som han låg på :-) 


Dryga halvtimmen senare kommer läkaren tillbaka, berättar att urinet är skickat på odling igen, sänkan var bra (som igår) och även ett njurprov var ok. Så innan vi fortsätter ev behandling så blev vi utskrivna till imorgon förmiddag. Då ska vi tillbaka igen för vidare utredning, då är även odlingen på Edwins urin klart... 

Jag är väldigt kluven i allt... Det känns som om läkaren svamlar och inte vet riktigt vad som ska göras. För hur kan det komma sig att en bebis tappar ett halvt kilo vikt pga uvi? Han äter ju, bajsar och kissar... 


Imorgon är det iaf en ny läkare vi ska träffa, hoppas på mer raka svar utan massa svammel och snurrande *suck*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards