Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Slutbesiktning med ok i baken

Av Grynisen - 20 maj 2010 19:00

Idag var det mitt sista besök på Spec.MVC Efterkontroll och träff med läkaren som gjorde det akuta kejsarsnittet på mig när Edwin föddes.


Vi pratade igenom förlossningen och hon förklarade att kejsarsnittet blev (precis som jag och Micke redan förstått) pga att Edwin fick för höga värden av mjölksyra i sin lilla kropp. Läkaren tog prover två gånger på Edwins huvud när jag kämpade mellan de jobbiga värkarna. Första värdet va 4,1 och det andra värdet var 5,0. Gränsvärdet går vid 4,9. Även hjärtljuden gick ner rejält vid ett flertal gånger, så när de hade fått värdet på 5,0 och jag fortfarande inte var helt öppen så att Edwin kunde tränga ner i kanalen så vågade de inte vänta för att sen dra ut honom med sugklocka... Därav det akuta kejsarsnittet.


  

Första bilden på mig och ca 2 timmar gammal Edwin. Jag har precis vaknat efter kejsarsnittet och Edwin läggs vid mitt bröst. Vi ligger hud mot hud hela natten och han äter så fint.... Min älskade lilla pojke  ♥ ♥ ♥

 

Min läkare berättade oxå att hon själv tyckte det kändes tråkigt att behöva göra kejsarsnitt på någon som fött två barn vaginalt innan. Dessutom låg jag ju under Fragmin-behandling och det resulterade att jag var tvungen att sövas pga ev blödningsrisk. Detta visste jag ju om, men jag känner mig snuvad på min sista förlossning, helt klart :-( Men samtidigt så vet man ju aldrig hur en förlossning ska sluta, så alla möjliga vägar är möjliga.


Men jag och Edwin lever och mår bra, det är ju det viktiga i det stora....

Jag fick även göra besiktning av "underredet" och allt var så bra så. Även UL gjordes och snittet såg fint ut, livmoder såg oxå bra ut. Så jag gick därifrån med OK-stämpel i baken :-D


Känns konstigt och lite sorgligt, jag ska aldrig mer gå dit igen... Tycker så mycket om personalen där :-(

 
 
Caroline

Caroline

25 maj 2010 23:34

Gud vilken fin bild på dig och din son. Riktigt fina barn du har! :)

http://anotherdaywithcaroline.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards