Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

En mysig lördag

Av Grynisen - 30 maj 2010 22:10

I onsdags hade jag turen att vinna biljetter till MonsterJam på ULLEVI. Detta fick barnen, Micke och svågern ära att göra. Själv såg jag och Edwin till att träffa båda syrrorna i stan   


  

En goseunge som sällskap i bilen är riktigt mysigt!!!

 

Jag mötte upp syrran inne i Femman-huset. Där gick vi, och en miljon människor, och knödde. Barnvagn är ALDRIG att rekommendera lönehelger i stan *muttrar* Folk har ingen som helst förståelse att i barnvagnen finns ett barn...


Jaja, vi gick och letade kläder till mig, IGEN, till dopet... Syrran hittade lite olika alternativ bl a en snygg klänning/tunika på Lindex. Den passade mig jättebra och gjorde den kurviga fd gravida kroppen ganska fördelaktig *ler* Men jag köpte den inte... ville kolla lite till innan jag slår till.


När vi hade fönstershoppat en stund, och Edwin äntligen somnat om efter körande på kullerstenar *hehe* så gick vi och hejade på minsta systern. Hon praktiserar på MAKE UP-STORE, utbildar sig till makeup-artist. Där fick vi lite skön sminkning och jag kände med en gång hur lång önskelistan blev på nytt smink   


  

Rouge "Must Have", såååå snyggt!!!

 

Jag och syrran blev så fina, dock otroligt olika i färg. Jag har en varm sminkning och syrran en kall. Syns väldigt tydligt på bilden nedan. Syrran ser nästan lite vampyr-blek ut *fnissar*


  

Sminkningen syns inte så tydligt, diskret men snygg!!

 

Jag och syrran var jättehungriga. Så medans minsta syrran jobbade vidare så gick vi andra till Steinbrenner & Nyberg för en lunch. Älskar att äta på detta stället, lugnt, fräscht och JÄTTEGOTT!!!!


  

Räksallad

 

En varsinn räksallad till lunch + tårtbuffé till efterrätt   Behöver jag säga att det var supergott *njuta* Edwin passade på att vakna när vi åt så det var bara att korka upp vällingen så även lilleman blev nöjd.


Medans vi åt så kom även vår yngsta syster förbi för lite lunch även hon. Det var riktigt mysigt, vi alla tre systrar på samma gång. Väldigt sällan vi lyckas få ihop en dejt tillsammans...


En härlig och mysig dag tycker jag... Snacka om att tanka energi och avkoppling!

 
 
Ingen bild

Lena

31 maj 2010 11:46

Låter som en kanondag...la märke till att ni går till Steinbrenner...(*me like)
Kramizar

 
Ingen bild

minsta systern

31 maj 2010 20:13

Underbart söt bild på Edwin! Det lilla charmtrollet. Det var en jättehärlig dag, får verkligen upprepas! Det var roligt att ni blev så nöjda med sminkningarna, tänk vad mycket fint man kan göra om man har mer tid *ler*

 
Jessica

Jessica

1 juni 2010 11:45

Åh det låter som en super mysig dag!
Dig så väl unnnat gumman :)

Och Edwin, så himla sööööööt!Goa unge :-))

Puss o kram

http://jezza.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards