Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Action in da house

Av Grynisen - 22 juni 2010 23:15

Med tanke på att foten mådde bättre idag så slog vi slag i saken och bockade av lite av vår "Att göra-lista" här hemma.

 

Vi åkte och hyrde en släpkärra, Väl hemma röjde vi ut massa skit från garaget, gamla sparkcyklar, flyttlådor, tomma färgburkar, urvuxna kläder och skor + MYCKET mera *hihi* Vi fyllde en hel släpkärra, sen var det bara att köra mot återvinningscentralen. Jag såg även till att sopa ur all smuts, grus, skit och annat som låg på garagetgolvet. Det behövdes *HAHA*

 

Slängandet på återvinningscentralen gick relativt fort. Vi hade sorterat och förberett så att det skulle gå så smidigt som möjligt. Gött e det   

 

När vi var klara så åkte vi vidare till mitt jobb. Där köpte vi en ny gasolgrill, en Weber Spirit E-310 Classic. Det är en bra grill med tre brännare, delbart galler så man kan sätta dit en stekplatta på ena halvan. Grymt nöjda är vi!!!

 

  

Nu ska det grillas i Midsommar!

 

När vi åkte hem så var vi vägen om barnens farmor och farfar. Där hade vi lämnat Edwin tidigare. Farmor ville gärna passa Edwin när vi skulle slänga skräp, det passade väldigt bra. Så mycket lättare och mer effektivt när man inte har en bebis med sig.

 

Edwin hade varit lika glad som vanligt. Sovit och ätit, varit vår underbara fis   

Vi fick även med oss en del saker från Mickes föräldrar, de flyttar nämligen om två veckor. Vi fick hem en del saker till tomten, en motionscykel (nu ska fläsket bort HAHA) och en del annat.

 

Väl hemma och utpackning av bil var klar så var det ju självklart premiär för att inviga grillen   SHIT vad bra den var! Våra grillspett var klara på nolltid kändes det som!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynisen - 9 januari 2014 09:44

Ibland blir det tyst här på bloggen. Det har inte funnits tid eller ork att blogga tyvärr.... Jag har jobbat mig igenom hela jul och nyår då många andra varit lediga och jag valt att jobba så mycket jag kan. Det innebar att jag jobbade 19-31 december...

Av Grynisen - 21 december 2013 08:29


Nu på morgonen har jag gjort risgrynsgröt ;-) Idag är det min förberedelsedag inför julafton. Söndag o måndag jobbar jag... Så nu är gröten precis klar!!! Jag gjorde 10 portioner. Behövs det mer så gör jag mer på kvällen den 23, dan före doppar...

Av Grynisen - 17 december 2013 22:15


Mycket som ska fixas denna veckan.... självklart har jag åkt på en jäkla förkylning :-( Näsan har varit igång sen i fredags och idag har jag fått ont i halsen, rivig hosta och öm i kroppen....   *SUCKA*   Känns som om feber är på G..... men d...

Av Grynisen - 15 december 2013 07:30

Söndag och Edwin vaknade runt klockan 6. Vi låg kvar en stund men det var bättre att gå upp. Edwin hade ingen ro att mysa i sängen... Nu sitter vi i soffan, har tänt lite ljus och satt på Musikhjälpen på Svt. Där är det morgongympa just nu :-) Fri...

Av Grynisen - 13 december 2013 10:59


Idag gick vi upp tidigt, redan klockan 6. Det är tidigt i vår familj numera då vi sällan går upp innan klockan 7 (om inte Edwin anser att det är morgon tidigare såklart) Vi skulle på Luciamorgon på Edwins dagis *mys*   Det var ett jättefint litet...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards