Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Grynisen - 26 juni 2010 21:39

Idag har Micke börjat att gräva för vår Thuja-häck. Jag köpte Thujor i torsdags, och det är bäst att försöka plantera de så snart som möjligt. Solen steker ju och i jorden med massa vatten mår de ju bäst!!!!


  

Här är det förberett, gräsmattan är hyvlad!!!

 

  

En del av de 35 Thujor som ska planteras   

 

Fliz har även sett till att få sin lilla jordgubbsodling här hemma. Vi har ju inte plats för ett stort trädgårdsland, men i detta lilla badkaret som Fliz farmor hade som när hon var liten, den ska vara Fliz jordgubbsland! Vi har även fått lite smultronplantor som oxå fick vara med i...

 

  

Än så länge spretar det väldigt, men jag hoppas det lyser med rött guld där så småningom!

 

  

Mmmm vad det ska bli gott   

 

Måste visa ett av min syrras projekt. Hon har fått en avocadokärna till att växa dubbelt, en tvillingkärna *HAHA*

 

  

Ganska häftigt tycker jag

  

Av Grynisen - 26 juni 2010 12:45

Vi firade Midsommar lugnt o städat *ler* Min syrra och sambo var här, även Mickes bror + barn. Vi satt ute trots blåst o kall vind, iaf fram till ca kl 19.


Syrran hjälper till med ketchup till de barn som ska äta korv med bröd!  

 

  

Männen redo för sill o potatis eller skinka o salami (för de som valde bort sillen)

 

  

Edwin satt påpälsad i sin babysitter

 

Rickard, syrrans sambo,  var kreativ o byggde vår "egen" Midsommarstång. Dock saknades kransarna, det blev lite mer av ett religöst inslag *HAHA*

 

  

Barnen hoppade, så de frös inte iaf!!!

 

Senare på kvällen drog vi igång grillen. Mmmm vad gott det var. Syrran gjorde en kall potatissallad och jag gjorde en ljummen.

 

  

MUMS!!!! Till höger om grillen syns vår midsommarstång

 

  

SKÅÅÅÅL!!!!

 

 

 

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards