Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Grynisen - 26 juli 2010 17:15

I förmiddags när jag hade hängt ut tvätt nummer två och fått Edwin att sova igen så sa jag till barnen att nu ska vi plocka hallon och blåbär.

 

Det blev fart på båda två :-) Vi har ju massor med hallonbuskar och blåbärsris på tomten, så det var bara att kliva ut *ler* Whille gick igång fullständigt, kröp genom snåren för att få tag i de finaste hallon. Fliz var inte lika förtjust, mest för att det finns spindlar och andra kryp där *HAHA*

 

Vi fick ihop en hel del med hallon, lite mindre blåbär bara för att de tröttnade på att plocka.


  

Vackra goda hallon...

 

  

Barnen i full fart med att plocka hallon och blåbär

 

  

Finaste blåbär...

 

Nu ska vi bara komma på vad vi ska göra av bären. Paj? Frysa in? Mosa och äta till glass?  Ja vi får se vad det blir...

Av Grynisen - 26 juli 2010 10:53

Ja detta snacket om väder, det som vi svenskar gör dagligen *ler* Men det är ju så, vädret HAR betydelse i allra högsta grad. Är det sol och fint väder så blir man ju sååå glad, iaf jag :-)

 

Det verkar ju som om den riktiga svenska sommaren har kommit nu iaf. Regn, sol, ca +20-22 grader... Trist! Men man ska ju inte gnälla, det är ju bättre än vädret som tillfälligt var på besök igår. Då var det här i Göteborg ca +12 grader *brrrrr* Det kändes som höst ute. Dessutom regnade det så gott som hela dagen.

 

Idag är det svensk sommar, solen skiner tillsammans med molnen, ca +20 grader. Jag har hängt ut tvätt och väntar in en maskin till om en stund. Edwin sover ute i sin vagn och allt är som vanligt. Whille och Fliz är extremt rastlösa, ett antal bråk och tjafs har redan varit och fler blir det säkert.

 

Micke ska jobba hela dagen + kvällen så det är jag och barnen idag. Jag har ingen aning om vad vi ska hitta på *suck* Hade vädret varit liiite bättre hade vi säkert åkt och badat, men det lockar inte tillräckligt.

 

Om tre veckor börjar skolan igen, härligt med lite rutiner känner jag. Barnen behöver en normal vardag där man kan somna på kvällen i normal tid. Sommarlovet har gått väldigt fort tycker jag...

 

Bla bla bla... snacka om meningslöst babbel... Hihi...

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards