Alla inlägg under oktober 2010

Av Grynisen - 25 oktober 2010 19:24

Idag var det avslutning för Whilles fotboll. Det var en kylig kväll där föräldrarna och barnen skulle möta varann i en match. Självklart jobbade Micke så det var bara för mig och Edwin att gå dit.

 

Eftersom jag hade Edwin med mig så kunde jag inte vara med att spela ;-) Vilken otur *haha*

  

Edwin var otroligt duktig, dock lite otålig emellanåt. Jag fick variera med att köra vagnen och att bära honom.

 

 

Självklart vann barnen mot föräldrarna, inte helt oväntat :-)

 

     


Nu är det uppehåll till nån gång i januari/februari 2011. Vädret styr ju lite med tanke på att det är utomhusträning!!!

Av Grynisen - 24 oktober 2010 15:02

En bättre start idag, en bättre dag tror jag... :-)

 

Jag och Edwin låg och myste i sängen till kvart i åtta i morse. Whille och Fliz såg till att komma upp efter klockan 8. Vi åt frukost och jag förklarade "mission skor" som ska ske idag.

 

Vi stack iväg redan klockan 9.40 Tänkte att vi ska vara först idag, så slipper vi alla köer och annat jox. Jo men självklart, affärerna öppnade klockan 11 *HAHA* och vi var där klockan 10 ;-)

 

Men vi tog varvet in på Coop, handlade årets Halloween-pumpa som vi alla valde med omsorg *ler* Det blev en 8 kilos pumpa som hade "knoppen" kvar. Barnen var jättenöjda!

 

När klockan var 11 var vi som morgonpigga pensionärer *fnissar* Vi stövlade in i affären precis när de öppnade, letade upp de skorna som vi ville köpt igår, och till Whilles stora lycka fanns rätt storlek *jätteglada*

 

Nöjda och glada gick vi vidare till KappAhl, det var läge att hitta snygga jeans till Whille. Min son har en tendens att göra hål på sina jeans väldigt fort. Vi hittade flera stycken som var jättesnygga men självklart saknades återigen rätt storlek. Fattar inte varför det alltid är Whilles storlek som saknas *suckar* Men iaf, det blev två par svarta jeans.

 

  

Dessa köptes + ett par svarta utan hänglsen

 

Fliz hittade massor av kläder på KappAhl... Hon fyller ju år om tre veckor så det känns jättekul att veta lite vad hon vill ha.

 

  

Här är en del av kläderna. Märks det att hon gillar svart eller ;-)

 

Vi tog även en snabbtitt in på Lindex, där hade de alla barnkläder köp 3 betala för 2 *GILLAR* Jag köpte fleecedress, lurv-jacka och ett par jeans till Edwin. Fliz köpte sig svarta näthandskar (utan fingrar), en dubbel-ring och en mini-tiara. Hon har en shoppar-ådra, och hon tycker det är sååå kul att få betala själv *skrattar*

 

 

Av Grynisen - 23 oktober 2010 16:36

Usch, jag vill bara sova bort denna dagen :-( Blääääää...

 

Whille och Fliz fick sova hos mig inatt eftersom Micke är i Stockholm. De brukar få göra det, lite myskänsla!!!! Men de såg till att vakna ca kl 6.45 imorse och började då småbråka med varann i sängen.... *GRRRR* Fan alltså, det är lördag och ingen tid som ska passas :-(

 

Dagen började ju INTE bra... och så har det fortsatt.

 

Bråkiga och käftiga stora barn, gnälligt och pipigt litet barn...

 

Vi åkte och skulle köpa skor till Whille. Hans skor är trasiga och med tanke på detta underbara regnväder så är det väldigt akut. Självklart hittade vi inga skor, jo vi hittade ett par på Din Sko, men slut i Whilles storlek såklart :-(


  


Så imorgon måste vi åka ut igen, åka till Din Sko någon annan stans och HOPPAS att skorna finns där.

 

Det känns så drygt. Edwin älskar ju fortfarande inte att åka bil, det går iofs liiite bättre men långt ifrån bra :-( Så då känns det ännu jobbigare att behöva åka imorron oxå. Men eftersom Whilles skor är trasiga så är ett par nya skor ett MÅSTE.

Av Grynisen - 22 oktober 2010 22:51


  

Ja varför ska jag få ha lite vuxentid en fredagskväll när man kan få världens finaste sällskap till utröstningen av IDOL :-)

Av Grynisen - 22 oktober 2010 18:56

Igår fick jag chansen att lukta mig igenom sen-höstens och vinterns dofter från Yankee Candle. Det fanns några gamla godingar som alltid säljer bra nu vid jul, sen några nyheter oxå!!!


  

  


En hel del som sagt. Några av dessa ska jag testa tänkte jag:

 

Misteltoe & Fig (nyhet)

 

Cranberry Chutney (nyhet)

 

Spiced Orange (nyhet)

 

Red Apple Wreath

Av Grynisen - 22 oktober 2010 09:23

Jag brukar inte skriva så ofta om vädret, men jag känner att det återkommer mer o mer här i bloggen.

 

Igår kväll var ju en av de mer otrevliga vädersidor. Jag jobbade ju till klockan 20.15, då regnade det och var allmänt trist ute. Då hade vi ju ändå -6 grader på morgonen och tok-is som vi fick skrapa från bilrutorna. Men iaf, jag åkte hemåt, småregnade och började blåsa lite grann.

 

Väl hemma så parkerade jag arslet i sängen för att se på Lyxfällan, Micke skulle se något på Kanal 5 och paxade tv:n i storarummet :-) När jag satt och irriterade mig på den dumma bimbotjejen som Lyxfällan handlade om så hörde jag en stor smäll ute...

 

Ska ju tillägga oxå att det TOKBLÅSTE verkligen... Det var verkligen storm ute *rysa* Jag blev faktiskt lite rädd, det kändes som om fönstrena skulle gå sönder.

 

Jag frågade Micke om han visste vad det var som small... Icke!!! Jag tittade ut i mörkret på altanen, vår grill (modell väldigt stor) var borta... SHIT!!! Nån har snott grillen sa jag *skrattar* Men det visade sig att grillen hade flygit ner från altanen, ut på gräsmattan!!!!

 

Antagligen har det kommit en vind underifrån som har blåst in under skyddet som ligger över grillen med sådan kraft så grillen flög ut på gräsmattan. Jag och Micke gick ut i kolsvarta mörkret med vinden blåsandes och träden gungandes vid sidan av oss... Fy vad läskigt det var. Vi lyfte in grillen längst in på altanen i hörnet...

 

Snacka om kraft alltså... Studsmattan flög iaf inte iväg, det var vi oxå oroliga för. Det gjorde den en annan gång, då flög den rätt in i huset brevid oss :-( Dock blev det inga skador på huset som tur var.

 

Nä... inga fler sånna kvällar tack!!!


  

Edwin i sin nya overall efter en härlig kall promenad på förmiddagen igår!!!

Av Grynisen - 21 oktober 2010 22:08

Idag fick jag ett nytt paket från Buzzador. I paketet låg Lumene Vitamin C+, en hudkräm som innehåller extra mycket c-vitamin, hjortronfröolja och hjortronnektar.

 

Det ska bli väldigt spännande att prova denna hudkrämen. Jag är en väldigt känslig person och ömmar otroligt mycket för att ha rätt produkt till min hud.

 

Nu ska jag ta och dela ut hudkrämen till de som vill prova. Sen blir det lite snack och uppföljning någon vecka senare! Spännande :-)


  


Vill du oxå bli en buzzador?

 

Som buzzador får du utan kostnad testa nya produkter och tjänster.

Hur länge det dröjer innan du kommer med i din första kampanj kan variera från någon vecka till månader beroende på hur väl du passar in i de kommande kampanjerna.

När det finns möjlighet att komma med i en kampanj så får du besked om det via mail.

Du går in via denna länken och följer instruktionerna, samtidigt får jag lite poäng eftersom jag då bjudit in dig :-) (Mitt buzz-namn är Grynisen)

Av Grynisen - 21 oktober 2010 10:40


  

Det syns inte å mycket på bilden, men det är stora fina snöflingor :-)

 

Lite mysigt är det allt!!!

 

Borde få på vinterdäcken idag, men jag ska jobba så det hinner jag inte :-( Får köra lugnt och hoppas även att mina medtrafikanter gör det!!

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards