Alla inlägg under november 2010

Av Grynisen - 6 november 2010 21:24

Usch usch usch, vilket slit....

 

Idag har vi börjat projekt "Byta Rum". Edwin ska få Mickes kontor/massagerum, och Micke ska ta ett av våra gästrum som kontor.

 

Vi är långt ifrån klara, det kommer säkert inte bli klart imorgon heller :-( Men de stora möblerna är flyttade iaf. Det är ju jäkla jobbigt att bära bokhyllor upp för trappen, garderob ner för trappen (där några stödben gick sönder, måste köpa nya på IKEA imorron), skrivbord ner för trappen osv osv...

 

Ni anar va *skrattar*

 

Dessutom var inget förberett, så det har även blivit tokrensning av båda rummen. Massor med skit har slängts, vilket känns jätteskönt. Varför sparar man på så mycket???


  


Så irriterande att behöva åka till IKEA imorgon IGEN *sucka massor* Stödbenen måste vi ha under själva garderoben för att få den att stå stadigt. Garderoben vill jag kunna använda (så slipper vi köpa en ny) Edwins kläder får ju inte plats i byrålådan längre :-)

 

Fortsättningen följer imorgon... och nästa dag... och nästa :-D

Av Grynisen - 5 november 2010 22:45

Idag tog jag stora steget och åkte själv med barnen till IKEA, min gamla arbetsplats. Jag gillar ju inte att åka dit av olika anledningar, men det måste ju övervinnas :-)

 

Jag och barnen åkte dit lagom till IKEA öppnade klockan 10. Vi åt god frukost i restaurangen. Whilles kommentar var att det var den godaste frukosten han ätit på hela hösten *skrattar* Stackarn, vad han måste ha lidit av alla frukostar ;-)

 

  

 

När vi alla var mätta så var det bara att gå ner på nedervåningen och plocka det som skulle handlas. Idag var det "mission Edwin", hans blivande rum behöver ju lite smått och gott.

 

Jag köpte bl a en resårmadrass, Huglo 90x200 cm. Den ska vi göra till myshörna, sagostundmys och ibland även vila på dagen-ställe. Den ska kläs in i ett fint glatt tyg och sen ska det även ligga många kuddar där så att man verkligen kan gosa och mysa, men även leka och busa :-D

 

Så självklart blev det lite kuddar och kuddöverdrag i olika storlekar som oxå köptes.

 

Sen köpte vi en spegel, Barnslig spegel. Edwin, som så många andra barn, älskar att spegla sig. Det blev även lite praktiska saker så som Expedit hylla, Kusiner låda, Vitaminer draperi. Det blev även lite blommor, paraply, lampa och säkert nått mer :-)

 

Vi behöver köpa fler saker till Edwins rum, bl a garderob. Men det får vi ta efter jul, ekonomin är ju inte den bästa när jag är föräldraledig och Micke kämpar med sitt företag. Ska även kika in på Blocket och se om vi kan hitta lite saker där, billigt och bra ;-)

 

Så nu i helgen ska vi tömma Edwins blivande rum. Det har tidigare varit Mickes massagerum, men eftersom Micke bara tar kunder i Göteborg nu så får Edwin ta det rummet. Mickes kontor få flytta en våning upp istället, i ett av våra gästrum.

 

Jag hoppas vi får tömt och grejat det mesta. Edwin har ju inget behov av sitt rum än, men jag vill så gärna få en start på det iaf!!!

Av Grynisen - 5 november 2010 22:15

Var tar tiden vägen???

 

I tisdags blev Edwin 8 månader och det är verkligen dax att inse att våran bebis inte är bebis längre :-) Det händer nya grejer varje dag...

 

Idag har han kört en marinsoldatsövning, nämligen ålat sig framåt till marsvinen i köket. Jag tog bort honom, och Edwin ålade tillbaka igen. Jaha... hur sjutton ska jag skydda dessa stackars djur. Buren är ju knappast liten och smidig!!!

 

Idag har vi sänkt spjälsängen till lägstanivå. Med tanke på att krypningen är på G så kommer Edwin vilken dag som helst kunna dra sig uppåt. I spjälsängen är det ju lätt att tippa över om han häver sig....

 

Micke tippade på att inom 2 veckor så står Edwin i spjälsängen *rysa* Ska bli intressant om han har rätt (hoppas INTE)


  

Idag är första kvällen på ny madrass och nedsänkt spjälsäng


Somnandet går lättare och lättare. Ikväll skrek Edwin bara i några minuter innan han kom till ro *lycka* Annat var det ju för några dagar sen *phuuu* Men det är fortfarande en kamp, och endast jag, mamman, duger :-(

 

Edwin har även fått en ny madrass i sin säng. Det var ju en tunn skummgummi-madrass som tillhörde spjälsängen. Den funkar ju kanon, men med tanke på att han är en 10 kilos-goding så kanske den madrassen inte är tillräckligt skön för hans lilla kropp.

 

Det blev en Vyssa Vinka från IKEA, en resårmadrass som är 10 cm tjock, som kan andas och har ett tvättbart överdrag. Det ser ut att vara mycket skönare att sova på den, hoppas Edwin oxå tycker det!!!!

Av Grynisen - 2 november 2010 17:36

Tyvärr är det inte jag som fyller 25 år, nej det är min goa underbara lillasyster som träder in i 25 års-träsket :-D

 

GRATTIS THERESE!!!!

 

Idag har jag firat min syster och mina barn firat sin moster. Vi hade en mysig eftermiddag tillsammans med presenter, god mat och mumsig tårta!

 

  Vi fick även gosa mysbebis. Elliot blev ju hela 1 månad igår, lillfis!!!  

 

  

Mumsiga tårtan, Schwarzwald!!!

 

  

De utsvultna barnen högg in på tårtan direkt!

 

  

Födelsedagsbarnet + liten prinskorv :-)

 

Efter tårtkalaset var det bebismys med kusinen innan vi skulle åka hem. Edwin höll sig hos sin mamma nästan hela tiden. Har jag nämt att han har ett stort mamma-behov *skrattar*

 

  

 

Tack för en mysig dag syster!!!   

Av Grynisen - 1 november 2010 16:15

Titta vilka härliga bodies som Lindex har nu :-)



Den bodyn med pepparkakor gillade jag jättemycket, den skulle jag vilja köpa till Edwin. Ja även den med cupcakes, hur fin som helst. Bodiesarna kostade bara 79.50 kr så och det är ju ganska ok med tanke på att de är så säsongsbetonade!!!  

Av Grynisen - 1 november 2010 12:31

Barnen har ju lov hela veckan. Det gör ju att man får vara lite mera duktig hela dagen *ler* Det gäller ju även maten då, jag som annars nöjer mig med en tallrik yogurt eller nått liknande till lunch.

 

Idag blev det pannkakor! Det blev Edwins första pannkakslunch. Innan har han bara fått smaka några små bitar. Men idag åt han en halv pannkaka blandat med fruktpuré. Alla barnen var nöjda :-)


  

Whille stressade i sig maten, kompisen kom och knackade på :-)


  

Fliz tog det lite lugnare, åt med god aptit!!!


  

Nöjd liten goding!

Av Grynisen - 1 november 2010 10:45

Hon ser så hemsk ut... är det verkligen min dotter *skrattar*

 

  

Eller vad tycker ni!?

 

Det komiska i fotot är att hon håller i en spagettislev ;-) Fattar inte varför hon skulle ha den i handen *skrattar*

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Ovido - Quiz & Flashcards