Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Grynisen - 28 mars 2010 14:00

Det känns ju som om denna bloggen numera innehåller sjukdomar och gnäll :-( Måste säga att jag börja tröttna på allt sådant, men nu  är det som det är tyvärr.

Igår hade Fliz jätteont i halsen, ja det började redan i fredags. Fliz har ju tyvärr en ganska känslig hals som lätt åker på infektioner. Dock har hon klarat sig länge nu, förutom hosta osv tidigare i vintras. Men igår vaknade hon med riktigt ond känsla, svårt att svälja, blev ledsen flera gånger pga halsen osv

Micke var iväg på ett jippo med Military Fitness och jag kände verkligen inte för att åka till Jour Vårdcentralen med tre barn själv :-( Så jag inväntade Micke och mötte upp honom i stan vid klockan 19 sen åkte vi till Jour Vårdcentralen. Där fick vi parkera arslet i väntrummet och stava till V Ä N T A... Vi blev uppropade till luckan för att kunna anmäla oss ungefär en timme senare *SUCKA* Då muttrade jag lite och gnällde över att det tog så lång tid. Dessutom så sa jag att det kanske inte är någon idé att vara där med tanke på att det tar så lång tid och det är nästan inget folk...


Vid 20.30 blev vi inropade till ett provtagningsrum. Där togs ett halsprov, feberkoll (38,6 grader) och sänkan. Fliz var jätteduktig men blev väldigt ledsen av halsprovet, det gjorde jätteont att göra det. Sen fick vi vänta dryga kvarten igen så fick vi träffa en läkare. Han berättade att halsprovet visade tydligt att Fliz hade halsfluss. Han tittade även i hennes hals, kände på svullnaden och allt det där vanliga som läkare ska göra. Läkaren skrev ett recept på pencilin och sen var det bara att åka till Apoteket...


Kul lördag va :-) Men redan idag är Fliz piggare och kan äta lite, så det känns skönt att vi gjorde som vi gjorde istället för att vänta till idag som jag egentligen kände för att göra.

Detta är jag

Fråga mig

10 besvarade frågor

Dag för dag...

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Kolla här om det finns det du söker...

Senaste inläggen

Om detta kan du läsa

Arkiv

Mina favoriter

RSS

Mina trogna läsare :-)


Skapa flashcards